Erfdienstbaarheid inbalking, inankering, onderbouw en overbo
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

#1: Erfdienstbaarheid inbalking, inankering, onderbouw en overbo Auteur: Thom@s82 BerichtGeplaatst: ma 11 jul 2016 21:52
    —
Beste allemaal,

Wij hebben sinds een jaar een nieuwbouwwoning, nu willen wij graag een uitbouw. Nu staat er een voorwaarde m.b.t. de erfdienstbaarheid: de overbouw op het dienend erf van de buitenspouwmuur die de begrenzing van de onder a gemelde uitbouw (a. een uitbreiding tot een diepte van maximaal drie meter, gemeten uit de in het bestek als basissituatie aangeduide voorgevel van de op het heersende erf te stichten woning) met het dienende erf vormt tot een breedte van dertig centimeter.


Kunnen wij nu op de erfgrens gaan bouwen of mogen wij er 30 cm vanaf bouwen of zelf 30 cm naar binnen?
Kan iemand mij vertellen wat dit precies inhoud? Ik ben wat betreft erfdienstbaarheden een leek.

Ik hoor graag van jullie.

Alvast bedankt.

Thomas

#2:  Auteur: Ronald78 BerichtGeplaatst: wo 20 jul 2016 17:19
    —
Als het om een uitbouw gaat als omschreven ( een uitbreiding tot een diepte van maximaal drie meter, gemeten uit de in het bestek als basissituatie aangeduide voorgevel van de op het heersende erf te stichten woning) mag de uitbouwer het buitenspouwblad (de bakstenen aan de buitenkant van de zijmuur) tot max 30 cm over de erfgrens heen (dus op de grond van de buren) zetten. Dat zorgt ervoor dat je de binnenmuur op 1 rechte lijn met de bestaande muur kan zetten, zodat je in de woning geen knik naar binnen krijgt (de muur van de uitbouw is dikker dan de muur tussen de woningen in, omdat in de muur van de uitbouw naast luchtspouw ook nog een isolatielaag wordt aangebracht).



Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl