Cannock Chase als bestuursorgaan?
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Bestuursrecht

#1: Cannock Chase als bestuursorgaan? Auteur: ram00na BerichtGeplaatst: di 12 jan 2016 10:30
    —
Beste,

op 4 oktober j.l. heb ik een naheffingsaanslag gehad voor het niet betalen van verkeersbelasting (parkeerticket). Deze naheffingsaanslag loopt via Cannock Chase (i.o.v. Coöperatie Parkeerservice U.A.)

Om een lang verhaal kort te maken: ik heb bezwaar aangetekend binnen de termijn, en hier ook een bevestiging van ontvangen. Dit bezwaar is ingediend - volgens procedure - bij ParkeerService Amersfoort.

In de ontvangstbevestiging wijst ParkeerService Amersfoort op de wettelijke termijn van 6 weken om mij van een reactie te voorzien (artikel 7:10 AWB), en tevens op de mogelijkheid tot verlenging (lid 3).

Op 27 december 2015 zijn deze 6 weken verstreken. Ik heb geen reactie op mijn bezwaarschrift mogen ontvangen en tevens geen bericht ontvangen dat er gebruik wordt gemaakt van de mogelijkheid tot verlenging.

Hierdoor ben ik overgegaan tot het sturen van een ingebrekestelling-brief, waarin ik hen wijs op het overschrijven van de bezwaartermijn en hen nog twee weken de tijd geef om mij van een reactie te voorzien.

Tot op heden heb ik nóg niets mogen vernemen. De twee weken zijn gisteren verstreken, en in theorie heb ik dus recht op een dwangsom.

Echter, wie moet ik nu aansprakelijk stellen? Cannock Chase of ParkeerService? En vallen zij onder een bestuursorgaan? Wat ik heb kunnen vinden, is dat Cannock Chase niet als bestuursorgaan kan worden aangemerkt, en dat er sprake is van verschillende mandaten vanuit de gemeente om Cannock Chase / Parkeer Service bevoegd te maken om dit soort naheffingen te innen.

Ik hoop dat iemand mij wellicht hiermee kan helpen, voordat ik beroep instel bij de rechter.

Groet,
Ramona[/u]

#2:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: di 12 jan 2016 21:48
    —
Een mandant handelt namens een mandaatgever. De mandaatgever is het bestuursorgaan waar je echt mee te maken heeft. Stel je beroep in, dan is dat bestuursorgaan de verweerder.

#3:  Auteur: RB_1969 BerichtGeplaatst: vr 22 jan 2016 11:18
    —
In casu, de heffingsambtenaar van de gemeente Amersfoort.

#4:  Auteur: Franciscus BerichtGeplaatst: vr 22 jan 2016 23:55
    —
Kunnen die ook optreden in België?
Krijgen regelmatig vragen over die firma op het Juridisch Forum in België?
Hebben echter geen uitvoerbaar vonnis in België.
Op de koop toe hoe komen die aan de nummerplaatgegevens en dus aan de titularis van de nummerplaat.?



Rechtenforum.nl -> Bestuursrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl