termijn voor aangifte van oplichting?
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Civiel recht

#1: termijn voor aangifte van oplichting? Auteur: ET BerichtGeplaatst: ma 08 dec 2014 13:03
    —
Geldt een bepaalde termijn voor een aangifte van oplichting (art. 326 WvSr) en zo ja, welke dan?

#2: Re: termijn voor aangifte van oplichting? Auteur: ET BerichtGeplaatst: ma 08 dec 2014 13:07
    —
ET schreef:
Geldt een bepaalde termijn voor een aangifte van oplichting (art. 326 WvSr) en zo ja, welke dan?


Excuus, ik zie net dat ik dit beter onder > publiekrecht > strafrecht in dit forum had kunnen vragen - kan ik het bericht verplaatsen naar dat gedeelte van het forum?

#3:  Auteur: hilde12 BerichtGeplaatst: ma 08 dec 2014 15:00
    —
Oplichting verjaart na 12 jaar.
Hou er wel rekening mee dat de prioriteit lager wordt naarmate de termijn langer wordt.

Dus oplichters die nu bezig zijn zullen eerder vervolgd worden dan die 10 jaar geleden iemand opgelicht hebben.

Vanwaar de vraag?

#4:  Auteur: Bronza BerichtGeplaatst: ma 08 dec 2014 15:02
    —
Er bestaat geen termijn. Het feit oplichting verjaart na 12 jaar. Eerder aangifte doen, zorgt er wel voor dat diegene sneller veroordeeld wordt.

Oh iemand was me voor Very Happy

#5:  Auteur: ET BerichtGeplaatst: ma 08 dec 2014 15:21
    —
Bedankt voor uw reacties, heel nuttig. Ik zal zeker geen 12 jaar wachten, indien ik besluit tot aangifte Smile Wel moet ik nog overleggen of het bewijs sterk genoeg is. Dat zal wat tijd vergen.

#6:  Auteur: Bronza BerichtGeplaatst: ma 08 dec 2014 15:41
    —
ET schreef:
Bedankt voor uw reacties, heel nuttig. Ik zal zeker geen 12 jaar wachten, indien ik besluit tot aangifte Smile Wel moet ik nog overleggen of het bewijs sterk genoeg is. Dat zal wat tijd vergen.

Aangifte is gratis hè Wink . Bewijs hoef jij je niet zorgen over te maken, dat is aan politie/om. Wellicht is er tegen deze persoon al eens eerder aangifte gedaan.. en helpt jouw aangifte dit onderzoek.



Rechtenforum.nl -> Civiel recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl