Notaris in Spanje vestigt ten onrechte een hypotheek
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Internationaal privaatrecht

#1: Notaris in Spanje vestigt ten onrechte een hypotheek Auteur: Klaas1952 BerichtGeplaatst: do 20 nov 2014 14:33
    —
Mw M. heeft een meerderjarige zoon W., die in Spanje woont.
Mw M. is eigenaresse van een huis in Spanje, maar woont in Nederland.

W. zet Mw M. onder druk om een machtiging te tekenen. (Waartoe is mij niet bekend, maar ik vermoed als zaakgelastigde)
Mw M. komt snel tot inkeer en vliegt terug en tekent bij notaris P. een intrekkingsverklaring.
Maar daar weet W. wel wat op, en laat bij een andere notaris, notaris O. een hypotheek vestigen van €160.000.

Blijkbaar is O. niet nagegaan of de machtiging nog geldig is.

Wat nu?

Is O. aansprakelijk te stellen voor de schade?
Kan e.e.a. weer worden ingetrokken?

#2: Re: Notaris in Spanje vestigt ten onrechte een hypotheek Auteur: lawyer BerichtGeplaatst: do 20 nov 2014 18:47
    —
Klaas1952 schreef:
Mw M. heeft een meerderjarige zoon W., die in Spanje woont.
Mw M. is eigenaresse van een huis in Spanje, maar woont in Nederland.

W. zet Mw M. onder druk om een machtiging te tekenen. (Waartoe is mij niet bekend, maar ik vermoed als zaakgelastigde)
Mw M. komt snel tot inkeer en vliegt terug en tekent bij notaris P. een intrekkingsverklaring.
Maar daar weet W. wel wat op, en laat bij een andere notaris, notaris O. een hypotheek vestigen van €160.000.

Blijkbaar is O. niet nagegaan of de machtiging nog geldig is.

Wat nu?

Is O. aansprakelijk te stellen voor de schade?
Kan e.e.a. weer worden ingetrokken?

Aangezien het om onroerend goed in Spanje gaat, is Spaans recht van toepassing. Ik vrees dat je op dit forum weinig experts op dat gebied zult aantreffen (maar laat mij graag verrassen!).



Rechtenforum.nl -> Internationaal privaatrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl