Wat behoort er allemaal tot een onverdeelde boedel (erfrecht
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Burgerlijk recht

#1: Wat behoort er allemaal tot een onverdeelde boedel (erfrecht Auteur: DiederikDupont BerichtGeplaatst: za 15 nov 2014 21:49
    —
In 1983 is mijn vader overleden. De boedel is nooit verdeeld . Toen mijn moeder in 2003 met een nieuwe man ging samenwonen heb ik gevraagd wat Pa eigenlijk allemaal had nagelaten. Ze stelde "alleen maar schulden" en voegde er ongevraagd aan toe "dus je hebt nergens recht op" Inmiddels weet ik via een broer van mijn vader dat er een huis was waarvan de hypotheek was afgelost, diverse spaarbankboekjes, beleggingsrekeningen, paarden, twee auto's en wat kunstwerken. Mijn moeder wil nu het huis verkopen en moet hier schijnbaar mijn toestemming voor hebben. Vorige week belde ze me met het verhaal dat ik 25% zou krijgen van de opbrengst van de woning als ik een convenant tekende waarin in afzag van al mijn rechten. Moet ik dit doen zonder te weten waar ik eigenlijk over spreek ? .

#2:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: za 15 nov 2014 23:52
    —
Ik zou zeker niet tekenen zonder te weten waarvoor precies.

Hoe verhoudt de nu beschreven situatie zich tot deze?

#3:  Auteur: cvb BerichtGeplaatst: zo 16 nov 2014 0:37
    —
Gezien de eerste regel van deze post lijkt het te maken te hebben met een testament?

#4:  Auteur: DiederikDupont BerichtGeplaatst: zo 16 nov 2014 0:56
    —
Het gaat nu nog alleen maar om het feit dat ik de vraag heb wat er kan toebehoren aan de onverdeelde boedel. Is dat alleen het huis of ook de andere bezittingen en schulden zoals banksaldi, kunstwerken, paarden, auto's etc... (zie voorgaand). Kortom groeit alleen de waarde stijging van de woning mee tijdens de onverdeeldheid of ook de waardestijging van de overige bezittingen. ?

#5:  Auteur: hilde12 BerichtGeplaatst: zo 16 nov 2014 10:35
    —
Een onverdeelde boedel is een nalatenschap die nog niet verdeeld is.

Dus alles.



Rechtenforum.nl -> Burgerlijk recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl