Onderzoeksonderwerp
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Scriptieforum

#1: Onderzoeksonderwerp Auteur: Eefje81 BerichtGeplaatst: di 10 jun 2014 21:21
    —
Dag allen,

Het einde van mijn tweede jaar HBO rechten komt in zicht en dat betekent dat ik weer een eindonderzoek moet doen waarin een aantal modules (minstens twee) die ik dit jaar gehad heb verwerkt moeten worden.
De modules die ik dit jaar gehad heb zijn: privaatrecht II (hieronder vielen o.a erfrecht, personen- en familierecht), publiekrecht (staatsrecht en bestuursrecht en internationaal recht), burgerlijk procesrecht, rechtssociologie en strafrecht.

Als onderwerp had ik in eerste instantie de tegenprestatie i.h.k.v. de participatiewet gekozen en hoe gemeente X (dat is mijn werkgever) daar invulling aan kan geven. Er is namelijk nog niets over vastgelegd in een verordening. Het enige juridische dat ik daarbij kan bedenken zijn de algemene beginselen van behoorlijk bestuur en dwangarbeid. Niet echt een goede juridische basis dus.

Het zoeken naar een goed onderwerp heeft me inmiddels heel wat hoofdbrekens gekost en ik hoopte eigenlijk dat jullie er met een frisse blik naar kunnen kijken en eventueel wat suggesties voor mij hebben.

Mijn dank is groot.

#2:  Auteur: Eefje81 BerichtGeplaatst: do 19 jun 2014 18:35
    —
Ik ben inmiddels van onderwerp veranderd. Ik ga nu onderzoek doen naar de invloed van social media op het straf(proces)recht.



Rechtenforum.nl -> Scriptieforum

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl