schenkingen en het bewijs hierover
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Burgerlijk recht

#1: schenkingen en het bewijs hierover Auteur: frog62 BerichtGeplaatst: vr 30 mei 2014 9:57
    —
Situatie:
Schenkingen die zijn gedaan in het verleden en moeten na de scheiding worden verrekend ivm huwelijkse voorwaarden.

Nu komt de tegenpartij met een accountsverklaring met een extreem hoogbedrag waarvan ik weet dat een deel de schenking is van een deel van een woning, die ook op zijn naam staat. Die heb ik als echtgenote nooit gekregen dus alleen mijn man.
Nu is de accountsverklaring ingebracht als onderdeel (bedrag) dat moeten worden verrekenend en dus in dit bedrag zit het deel van die woning.

Ik heb al een advocaat benaderd en heb een afspraak. Om toch een beetje beslagen ten ijs te komen;

Is dit voldoende bewijs voor een rechtbank? Moet daat niet meer worden overleged?

Graag hulp / input hoe dit aan te pakken?

gr.

#2: Re: schenkingen en het bewijs hierover Auteur: dr.dunno BerichtGeplaatst: za 07 jun 2014 16:47
    —
frog62 schreef:
Situatie:
Schenkingen die zijn gedaan in het verleden en moeten na de scheiding worden verrekend ivm huwelijkse voorwaarden.

Nu komt de tegenpartij met een accountsverklaring met een extreem hoogbedrag waarvan ik weet dat een deel de schenking is van een deel van een woning, die ook op zijn naam staat. Die heb ik als echtgenote nooit gekregen dus alleen mijn man.
Nu is de accountsverklaring ingebracht als onderdeel (bedrag) dat moeten worden verrekenend en dus in dit bedrag zit het deel van die woning.

Ik heb al een advocaat benaderd en heb een afspraak. Om toch een beetje beslagen ten ijs te komen;

Is dit voldoende bewijs voor een rechtbank? Moet daat niet meer worden overleged?

Graag hulp / input hoe dit aan te pakken?

gr.


Je verhaal is erg vaag, maar in zijn algemeenheid is het aan de rechter om bewijs te waarderen op zijn merites. Als er bewijs tegen jouw stelling is en je kunt dit minder aannemelijk maken of ontkrachten (beter), dan heb je daar natuurlijk een voordeel bij.

Voor meer gedetailleerde informatie hebben we echt meer concrete details nodig.



Rechtenforum.nl -> Burgerlijk recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl