Master Encycopedie en Filosofie van het Recht UL
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Juridische masters

#1: Master Encycopedie en Filosofie van het Recht UL Auteur: Apetaartje BerichtGeplaatst: ma 07 apr 2014 17:47
    —
Hoi,

Ik begin september 2014 aan een master in Leiden en ik denk dan vooral aan de master Civiel Recht omdat die nog redelijk breed is en ik goed ben in privaatrechtelijke vakken. MAAR nu vertelde een docente vandaag dat, hoewel zij dacht dat in het gebied Rechtsfilosofie geen droog brood te verdienen was, dit toch wel schijnt mee te vallen en het ook een vrij brede master is.

Nu heb ik de omschrijving vd master en de vakken bekeken en zie inderdaad dat dit breed is, alhoewel het de gebieden wel vanuit filosofisch perspectief benaderd (natuurlijk).

Mijn vraag is: zijn er hier mensen die ervaring hebben met de master Rechtsfilosofie en eventueel voorbeelden kunnen geven waar je dan qua baan terecht kan komen?
En valt het niet een beetje tegen qua concreetheid? Ik bedoel dan dat je misschien wel leuk allerlei rechtsideeën filosofisch kan onderbouwen maar verder iets hebt van 'leuk dat ik dat kan, maar wat nu'?

Alvast bedankt!Smile

#2:  Auteur: Regin BerichtGeplaatst: di 10 jun 2014 21:25
    —
Als je rechtsfilosofie in Leiden wil studeren, ga dan eerst even na of je je kunt vinden in de denkbeelden van Kinneging, Cliteur of Ellian. Ik kan de master civiel recht van harte aanbevelen.



Rechtenforum.nl -> Juridische masters

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl