WAO en Buitenland
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

#1: WAO en Buitenland Auteur: yondaime BerichtGeplaatst: vr 22 nov 2013 18:40
    —
Geachte Dames en Heren.
Ik zit hier met een vraag,
Mijn broer en mijn ouders zijn sinds begin 2013 verhuisd naar Belgie,
mijn vader ontvangt een WAO,
Zij zijn van sociale huurwoning in Nederland verhuisd naar particuliere woning in Belgie.
Sinds afgelopen week is er een brief gekomen van GAK dat zijn inkomen van 1100 wordt verlaagd naar 936, nu is de vraag hoe kan dit?
Mijn broer is een zwaar slechthorenden die hij heeft sinds zijn 5de door meningitis opgelopen en heeft helemaal geen werk, werkt al jaren niet omdat het voor hem moeilijk is om aan een werk te komen door zijn doofstom-heid.
Nu is mijn vader in een diepe dip, hij moet een verplichte cvz verzekering betalen in Nederland en die is ook nutteloos om medicijnen te vergoeden...

Het vreemde is dat de overbuurman die hetzelfde wao uitkering uit Nederland geniet, maar die krijgt 1400.
Waar kan het aan liggen? Zijn vaste lasten in Belgie is nu net iets boven 1000 euro.
De reden dat hij naar Belgie is gegaan is om lucht te krijgen van zijn financiele schulden die nooit aan einde kwam.

Enig idee wat mijn vader moet doen?

#2:  Auteur: uwv_webcare BerichtGeplaatst: ma 25 nov 2013 15:59
    —
Beste Yondaime,

Ik begrijp dat je meer informatie wilt over de hoogte van de WAO van je vader nu dat hij is verhuist naar België.

Je vader heeft een brief gehad dat zijn WAO-uitkering verlaagt is. Had je vader recht op een toeslag toen hij nog in Nederland woonde? Bij verhuizing naar het buitenland kan deze toeslag komen te vervallen.
Is het niet de toeslag? Ik kan je dan niet vertellen waarom de uitkering verlaagt is. Zonder de gegevens van je vader heb ik geen toegang tot zijn gegevens.
Neem contact op met UWV Telefoon Werknemers. Vanuit het buitenland kun je bellen naar het telefoonnummer: +31 88 898 20 01.


Actuele informatie over de hoogte van de WAO bij verhuizing naar het buitenland, vind je hier: http://bit.ly/Igp6X6.


Ik wens je succes met de situatie.

Met vriendelijke groet,

Mariël
UWV Webcare Team
www.uwv.nl/webcare



Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl