Straf voor "aanwezig hebben drugs lijst 1"
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Strafrecht

#1: Straf voor "aanwezig hebben drugs lijst 1" Auteur: leonahyl BerichtGeplaatst: vr 25 okt 2013 23:58
    —
Wat zou de straf ongeveer zijn voor dat delict? Het was niet van mij maar het lag in de auto die op mijn naam stond, ik krijg nu een om-zitting.

En krijg ik een strafblad?

#2:  Auteur: svdongen BerichtGeplaatst: za 26 okt 2013 11:48
    —
Als je veroordeeld wordt voor een strafbaar feit door de strafrechter krijg je in beginsel gewoon een strafblad.

voor boetes kun je hier terecht:
http://www.om.nl/onderwerpen/boetes/?boete_tree=3110#keuzes

#3:  Auteur: ih4x3du BerichtGeplaatst: do 21 nov 2013 20:33
    —
Je vraagstelling is ook vrij algemeen.

Om welke stof en in welke hoeveelheid gaat het. Daarnaast zal er worden gekeken of het jou kan worden toegerekend (gedraging zoals het aanwezig of voorhanden hebben).

De straffen zullen variėren van toepassing van 9a Sv (bewezenverklaring zonder strafoplegging), taakstraf of geldboete, tot voorwaardelijk of zelfs onvoorwaardelijke gevangenisstraffen.

#4: Re: Straf voor "aanwezig hebben drugs lijst 1" Auteur: cia76 BerichtGeplaatst: do 21 nov 2013 23:29
    —
leonahyl schreef:
Wat zou de straf ongeveer zijn voor dat delict? Het was niet van mij maar het lag in de auto die op mijn naam stond, ik krijg nu een om-zitting.


De verbodsbepaling staat onder artikel 2 onder C Opiumwet.
De strafbepaling in artikel 10 Opiumwet:
(...)
Hij die opzettelijk handelt in strijd met het in artikel 2 onder C, gegeven verbod wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes jaren of geldboete van de vijfde categorie.(...)

De strafmaat is de maximale straf die de rechter volgens de wet op zou kunnen leggen. Een boete van de 5e categorie is thans op een maximum van € 78.000 gesteld.

In uw geval zal de straf natuurlijk veel lager uitvallen, maar ik vond het toch wel aardig om dit aan te geven.



Rechtenforum.nl -> Strafrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl