Wie kan helpen met het volgende
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Intellectueel eigendom

#1: Wie kan helpen met het volgende Auteur: Rechtstreeks BerichtGeplaatst: ma 21 okt 2013 21:30
    —
Beste forum gebruikers,

Middels deze topic wil ik aandacht vragen voor het volgende.

Stel: Er is bij een opdracht voor school een product gemaakt wat nog niet in de winkel ligt of in de maak is. Maar dit is wel openbaar getoond door middel van een lokaal dagblad en een internet publicatie op een .com site. Hierdoor vervalt een eis die gesteld is voor het indienen van een octrooi, namelijk de nieuwheid. Het product mag namelijk nooit eerder vertoont zijn aan publiek.

Nu mijn vragen:
1) Zijn er nog mogelijkheden, ook al is het product eerder getoond dan de aanvraag gedaan is? Zo ja, wanneer?
2) Wanneer kan hier nu octrooi voor worden aangevraagd in Nederland?
3) en wanneer kan bijvoorbeeld een octrooi worden aangevraagd in Europa, USA en China?

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Groet,

#2: Re: Wie kan helpen met het volgende Auteur: Eidhof BerichtGeplaatst: do 14 nov 2013 15:37
    —
Rechtstreeks schreef:
Beste forum gebruikers,

Middels deze topic wil ik aandacht vragen voor het volgende.

Stel: Er is bij een opdracht voor school een product gemaakt wat nog niet in de winkel ligt of in de maak is. Maar dit is wel openbaar getoond door middel van een lokaal dagblad en een internet publicatie op een .com site. Hierdoor vervalt een eis die gesteld is voor het indienen van een octrooi, namelijk de nieuwheid. Het product mag namelijk nooit eerder vertoont zijn aan publiek.

Nu mijn vragen:
1) Zijn er nog mogelijkheden, ook al is het product eerder getoond dan de aanvraag gedaan is? Zo ja, wanneer?
2) Wanneer kan hier nu octrooi voor worden aangevraagd in Nederland?
3) en wanneer kan bijvoorbeeld een octrooi worden aangevraagd in Europa, USA en China?

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Groet,


Na het doen van deze publicatie acht ik de kans dat je voor dit product een octrooi aan kan vragen vrijwel nihil (dit is wel afhankelijk van de publicatie en welke informatie daarin staat). Een octrooi kan aangevraagd worden indien er sprake is van een nieuw product dat voldoende inventiviteit heeft en industrieel toepasbaar is.

Je vraagt een octrooi aan bij het Agentschap NL en van daaruit kun je na verloop van tijd een 'landenkeuze' doen. Je stipt dan simpelweg aan in welke landen jij denkt dat je octrooi een daadwerkelijk marktaandeel kan verkrijgen.

n.b. Hoe meer landen je kiest hoe duurder de kosten zullen uitvallen voor het beschermen van het octrooi.



Rechtenforum.nl -> Intellectueel eigendom

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl