Bezoek aan het Hof - belastingzaken
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Fiscaal recht

#1: Bezoek aan het Hof - belastingzaken Auteur: pleitnota BerichtGeplaatst: zo 15 sep 2013 23:06
    —
Met het oog op de toekomst, ik denk aan fiscale advocatuur, is het verstandig voor mij om bezoeken te brengen aan het Hof? (Den Bosch).

Dit lijkt op een simpele vraag. Eentje van natuurlijk moet je dat doen, maar heeft iemand er ervaring mee? Heeft iemand daar tijdens zijn studietijd gebruik van gemaakt en als erg nuttig ervaren?

Alvast dank.

#2:  Auteur: Jay Gatsby BerichtGeplaatst: ma 16 sep 2013 0:11
    —
Ben je bang dat het zonde van je tijd is?

#3:  Auteur: pleitnota BerichtGeplaatst: ma 16 sep 2013 0:23
    —
Ja, precies. Ik hoor van niemand dat ze erheen gaan. Paar keer in een hoorcollege wel te horen gekregen dat het dom is dat studenten er geen gebruik van maken. Ik denk dat dus ook. Een enkeling heeft een baantje bij de rechtbank en daar hoor ik wel iets van. Maar verder geen idee of het de moeite waard is. Wat denken jullie? Wekelijks bezoek?

#4:  Auteur: hilde12 BerichtGeplaatst: ma 16 sep 2013 9:17
    —
Ik heb het niet gedaan tijdens mn studie, maar ben dan ook geen advocaat Wink

Maar het is zeker aan te raden, je ziet hoe de zaken in het algemeen gaan, hoe de rechters de zaken behandelen, je hoort de advocaten etc.
Je leert er dus altijd van.
Wekelijks lijkt me beetje overdreven, maar gewoon af en toe een keer als je tijd hebt is het linteressant om te zien.

#5:  Auteur: Rechtstreeks BerichtGeplaatst: ma 16 sep 2013 10:02
    —
Ik vind het leuk en leerzaam om naar een mondelinge behandeling danwel zitting te gaan. Je kunt natuurlijk alles van rechtspraak halen/lezen, maar daar zie je niet hoe het in werking gaat in de zaal. Ik, student, raad je aan om er eens naar toe te gaan. Je kunt de rechtbank of het hof bellen en vragen wanneer er een zitting is voor het rechtsgebied wat jouw interesseert.

#6:  Auteur: BartL BerichtGeplaatst: ma 16 sep 2013 11:33
    —
pleitnota schreef:
Ja, precies. Ik hoor van niemand dat ze erheen gaan. Paar keer in een hoorcollege wel te horen gekregen dat het dom is dat studenten er geen gebruik van maken. Ik denk dat dus ook. Een enkeling heeft een baantje bij de rechtbank en daar hoor ik wel iets van. Maar verder geen idee of het de moeite waard is. Wat denken jullie? Wekelijks bezoek?


Een bezoek aan de rechtbank heeft zeker meerwaarde omdat het een goede blik op de praktijk geeft. Ik zou zeker een paar keer gaan. Wekelijks lijkt mij overbodig.

#7:  Auteur: Ronald78 BerichtGeplaatst: ma 16 sep 2013 15:32
    —
Belastingrechtspraak vindt in beginsel met gesloten deuren plaats, tenzij de rechter de zitting expliciet openbaar maakt. Zodra een eventuele boete aan bod komt, wordt de zitting op dat moment in beginsel wel openbaar.

Zomaar opdagen voor een fiscale zitting kan dus tot een teleurstelling leiden. Dan kun je beter aansluiten bij een georganiseerd tripje of een stageplek regelen waarbij je mee kunt.

#8:  Auteur: pleitnota BerichtGeplaatst: wo 18 sep 2013 14:59
    —
Bedankt voor de reacties!

Ok, dus wekelijks is beetje veel. Ik kan bellen voor onderwerpen
en dan bespreken of er een zaak is die mij interessant lijkt. Als ik tijd heb ga ik dan erheen.

super! Ik ben veel opgeschoten nu.



Rechtenforum.nl -> Fiscaal recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl