Vraag onrechtmatige daad
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Nederlands Recht Voltijd

#1: Vraag onrechtmatige daad Auteur: Gregor1994 BerichtGeplaatst: za 07 sep 2013 14:03
    —
Hallo,

Ik heb een vraagje over mijn huiswerk. Onlangs ben ik begonnen met de opleiding HBO-Rechten, maar ik kom er niet uit bij een vraag en kan niet wachten tot ik het antwoord heb gevonden. Dit is de casus:

Jan is met zijn vrouw Thea op bezoek bij de familie De Vries. Ze genieten van een flesje rode wijn en bewonderen het nieuwe interieur van de familie de Vries. Nadat de avond vordert wordt het sfeertje losser. Jan gebruikt bij zijn verhalen handen en voeten. Bij een van die verhalen slaat hij per ongeluk het glas rode wijn van zijn vrouw Thea uit haar handen. De rode wijn vloeit rijkelijk over de nieuwe Jan de Bouvrie bank van de familie De Vries. Rode wijn geeft lelijke vlekken en zelfs de stomerij kan de vlek er niet meer uit krijgen. De bank zal opnieuw gestoffeerd moeten worden. Kosten 1400 euro. De familie De Vries wil de schade verhalen op Jan en zijn vrouw. De vordering van de schadevergoeding is gebaseerd op “onrechtmatige daad”.

a. In welk wetsartikel is de onrechtmatige daad geregeld? 6:162 BW
b. Waar is geregeld welke schade Jan kan eisen? ???

Het gaat dus om vraag B. Zelf dacht ik aan art 6:162 BW lid 1, maar ergens twijfel ik ook..

Bedankt,

#2:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: za 07 sep 2013 17:46
    —
dubbel



Rechtenforum.nl -> Nederlands Recht Voltijd

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl