De haagse hogeschool : LAW
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Bachelor 1 / Propedeusejaar

#1: De haagse hogeschool : LAW Auteur: cedkid BerichtGeplaatst: ma 29 apr 2013 15:30
    —
Hallo allemaal Smile
Ik wil dit jaar rechten (LAW) gaan studeren op de haagse hogeschool en zo snel mogelijk mijn P halen en dan naar universiteit ( maastricht ).
Mijn vraag is : Hoe zwaar is het eigenlijk om je propedeuse te halen in het eerste jaar?

Ik heb vorige week nog een boek besteld : Introduction to International Law haha een beetje voorbereiden zeg maar.


-Heeft iemand misschien paar tips voor mij Smile
( excuses voor mijn nederlands )

Groetjes,
Cedkid

#2:  Auteur: advocaatjeleefjenog BerichtGeplaatst: vr 03 mei 2013 17:22
    —
Het halen van je P in 1 jaar is heel goed mogelijk. Ik heb geen ervaring met het HBO, maar op de uni waren de vakken prima te doen. Wel heeft iedere opleiding zo zijn struikelvakken. Aan de UL waren dat Inleiding Straf- en Strafprocesrecht en Inleiding Burgerlijk Recht (over deze laatste ben ik zelf gestruikeld), met een slagingspercentage van rond de 50 a 55%.

Echter, als je gemotiveerd bent, hard studeert en op tijd aan de bel trekt mocht het niet lukken dan kun je het zeker in 1 jaar halen. Overigens is niet in 1 jaar je P halen ook geen ramp, dan kun je alsnog overstappen naar de uni. Wellicht heb je ook nog recht op extra vrijstellingen als je ouderejaarsvakken al gehaald hebt op het HBO. En uit ervaring kan ik zeggen dat je de eerstejaars struikelvakken vaak prima kunt halen in je tweede jaar. Twee keer de colleges volgen doet echt wonderen.

Succes met je keuze!

#3:  Auteur: Rianne999 BerichtGeplaatst: vr 03 mei 2013 22:45
    —
Ik heb mijn P op het hbo in één keer gehaald, overgestapt naar de universiteit en ook direct gehaald, dus het is zeker mogelijk Wink