Geen afdracht pensioenpremie
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

#1: Geen afdracht pensioenpremie Auteur: Lique BerichtGeplaatst: wo 27 jul 2005 23:53
    —
Mijn voormalig werkgever heeft mijn pensioenpremie bijna een jaar niet afgedragen en is door de rechter gesommeerd dit recht te zetten. Dit gaat niet meer via het bedrijfspensioenfonds omdat hij inmiddels een andere BV is begonnen die onder de vrije beroepen valt. Hij had mij afgemeld bij het oude pensioenfonds (zonder mijn medeweten).

Zijn verzekeringsagent biedt nu een geindexeerde middelloon regeling met 'n opbouw van 2,2% over het gemiddelde loon aan. Daarnaast is er 'n overbruggingspensioen. De opbouw bedraagt 2,2% van de franchise per dienstjaar.

Ik heb de aanbieding ('n a4tje zonder polisvoorwaarden) doorgestuurd naar mijn voormalig pensioenfonds, zij hebben mij geholpen door het na te kijken en melden dat ze niet kunnen zien of en zo ja welke jaarlijkse indexering is toegepast. Vermoedelijk is deze niet toegepast, gezien de bedragen op de offerte.

Voor 't overige zijn genoemde factoren en bedragen voor franchise, opbouwpercentage per jaar en gemiste opbouw zijn correct, aldus het pensioenfonds.

De verzekeringsagent van mijn voormalig werkgever wil geen polisvoorwaarden en uitgebreide offerte toesturen en zegt dat indexering er al in zit. Mijn rechtsbijstandverzekeraar vindt dat mijn werkgever zijn verplichtingen nakomt en ze wil het dossier sluiten.

Maar ben ik dan zo onredelijk om te vragen wat in mijn contract staat en waarom mag ik geen polisvoorwaarden zien. Ik kan toch niet iets tekenen als ik niet weet waarvoor ik teken.

Ik weet echt niet meer wat ik moet doen en ik wil nu een klacht indienen over haar bij de verzekeraar, er zijn diverse vervelende kwesties geweest (mijn loon is zelfs een keer 6 weken te laat geweest zonder dat ze wilde vorderen, ze "moet" me niet en vraag me niet waarom). Weet iemand of ik hiermee zelf naar de kantonrechter kan gaan (zonder advocaat).

Ik heb dit ook op het forum van pensioen.pagina geplaatst maar hoop dat jullie mij juridisch iets willen vertellen.

Alvast heel erg bedankt.



Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl