verzoek gegevens na overlijden zonder uitleg, raar?
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Notariaat

#1: verzoek gegevens na overlijden zonder uitleg, raar? Auteur: Frits BerichtGeplaatst: vr 23 nov 2012 12:52
    —
Mijn stiefvader is enkele weken geleden overleden. Nu vraagt mijn moeder via sms-jes om mijn handtekening en kopie paspoort (wij hebben al jaren geen contact meer).
Ik heb begrepen dat ik in het testament van mijn stiefvader sta.
Moeder meldt nu via familie dat ik beter kan verwerpen omdat er weinig te erven valt.
Is het niet gebruikelijk dat ik door een notaris officieel van bovenstaande op de hoogte wordt gebracht.
Ik heb mij twijfels over de hele gang van zaken en ga ook zeer zeker niet zomaar mijn gegevens doorsturen, dan heb ik immers de erfenis al geacepteerd.
Wat is verstandig om te doen? Ik moet wel binnen de officiele 3 maanden reageren.

#2:  Auteur: memolen BerichtGeplaatst: zo 25 nov 2012 22:08
    —
Waarom vraagt uw moeder om uw handtekening? Welk stuk zou u moeten tekenen? Is zij in het testament van uw stiefvader benoemd tot executeur testamentair? Hoe komt u er trouwens bij dat u binnen drie maanden op sms'jes van uw moeder moet reageren?
Het Centraal Testamentenregister (CTR) in Den Haag is een database waarin de (kandidaat-)notarissen registreren wie, wanneer en bij welke notaris een testament heeft opgemaakt. Dit kunt u opvragen. Zie www.notaris.nl.
Mijn advies: vraag advies van een notaris.

#3:  Auteur: Frits BerichtGeplaatst: di 27 nov 2012 16:39
    —
Er is door mij ook al contact opgenomen met de notaris, die dit ook een bijzondere gang van zaken vindt. De notaris gaat het nu verder uitzoeken. Even afwachten nu wat hier uitkomt.
(3 maanden is toch de periode waarbinnen je - bij een testament - moet reageren of je wel/niet/beneficiar accepteert).
Met dank voor de reactie.



Rechtenforum.nl -> Notariaat

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl