In het kader van afstuderen erg benieuwd naar jullie visie!
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Scriptieforum

#1: In het kader van afstuderen erg benieuwd naar jullie visie! Auteur: sammiesk BerichtGeplaatst: do 25 okt 2012 0:32
    —
Beste forumgenoten,

Op dit moment ben ik bezig met het schrijven van mijn afstudeerscriptie, waarin ik onderzoek welke effecten een eventuele verhoging van de griffierechten heeft op de inzet van mediation. Wellicht dat ik de visie van jullie goed kan gebruiken voor mijn onderzoek en wil jullie daarom graag vragen om een korte (anonieme) enquete, bestaande uit 14 vragen, in te vullen via:

http://www.thesistools.com/web/?id=297696


Ik ben jullie bij voorbaat dankbaar!

Met vriendelijke groet,

Samantha

#2:  Auteur: ArieKanarie BerichtGeplaatst: do 25 okt 2012 8:39
    —
Wat is je doelgroep? Met andere woorden: wie moeten deze enquête invullen? Uit de vraagstellingen maak ik op dat de vragen (ook) gericht zijn op leken.

Hier op het forum tref je met name studenten, juristen en wellicht advocaten. Ik ben bang dat je enquête dan een zeer eenzijdige uitslag zal krijgen. Ik ga er namelijk (wellicht ten onrechte?) ervan uit dat de meesten hier fel tegen een verhoging van de griffierechten zal zijn.

#3:  Auteur: sammiesk BerichtGeplaatst: ma 29 okt 2012 14:18
    —
Voor mijn enquette heb ik een brede doelgroep voor ogen, namelijk enerzijds rechtzoekende en anderzijds juristen. Door middel van de enquette wil ik erachter zien te komen hoe mensen tegen de inzet van mediation aankijken. Al eerder is er onderzoek gedaan door onder andere de ombudsman, deze heeft inderdaad geconcludeerd dat een verhoging van de griffierechten niet op prijs wordt gesteld. Hierop wil ik verder borduren door de alternatieven voor de rechtspraak en dan met name mediation en de inzet hiervan te onderzoeken.



Rechtenforum.nl -> Scriptieforum

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl