Opzegging KPN Digitenne
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Civiel recht

#1: Opzegging KPN Digitenne Auteur: haagjes BerichtGeplaatst: do 15 mrt 2012 10:47
    —
Omdat wij gingen verhuizen - en toch al heel ontevreden waren over KPN - hebben wij in december ons Digitenne abonnement opgezegd. Per e-mail kregen wij een bevestiging van de opzegging, waarin vermeld stond dat ons abonnement per 27 januari beëindigd zou worden. Wij waren in de veronderstelling dat het zo in orde was.

In januari kregen wij echter een factuur voor februari, welke KPN met alle gemak afschreef van onze rekening. Wij hebben toen gebeld naar KPN, waar ons verteld werd dat de e-mail geen 'geldige' bevestiging was, dat we een schriftelijke brief hadden moeten ontvangen (en dat hebben wij natuurlijk niet). Dus, zei ze, was ons abonnement niet opgezegd, maar dat kon meteen geregeld worden. Dus tijdens dit telefoongesprek een opzegging per 27 februari toegezegd gekregen. Deze keer wel een brief ontvangen.

Wat er vervolgens gebeurt is bijna te raden: in februari krijgen wij een factuur en afschrijving voor maart! De afschrijving hebben wij meteen gestorneerd. Daarop heb ik ook met KPN gebeld (en dit telefoongesprek opgenomen!): het abonnement was inderdaad opgezegd, maar door een fout in het systeem kregen we wel facturen die we ook moesten betalen. Dan konden we het bedrag achteraf terug gaan vragen bij KPN. Ik heb gezegd dat we dit niet van plan zijn, ze hebben überhaupt geen recht op dit geld, dus waarom zouden wij moeite doen om ons geld terug te krijgen (wat waarschijnlijk niet eens gaat lukken, KPN kennende...)

Inmiddels krijgen we allerlei aanmaningen en vorderingen van KPN binnen. Nu vragen wij ons af of we verplicht zijn deze facturen toch te betalen? En welke stappen moeten wij nu ondernemen? Moeten we iedere maand naar KPN blijven bellen (tegen een aardig bedrag aan telefoonkosten) ? Ik ben zelf van mening dat de consument niet eindeloos door hoeft te gaan met zijn gelijk te bewijzen, maar ik weet natuurlijk niet of dit juridisch ook daadwerkelijk zo is.

#2:  Auteur: AeneA BerichtGeplaatst: do 15 mrt 2012 12:52
    —
Heb je het apparatuur van Digitenne al teruggestuurd naar KPN in de daartoe bestemde retourdoos ?

#3:  Auteur: haagjes BerichtGeplaatst: do 15 mrt 2012 13:33
    —
Tijdens het telefoongesprek (dat wij hebben opgenomen) hebben wij te horen gekregen dat we de apparatuur niet terug hoefden te sturen, omdat dit een ouder model was. We moesten wel de smartcard terug sturen, naar een antwoordnummer. Dit hebben we dezelfde dag nog gedaan natuurlijk.

NB We hebben dus ook nooit een retourdoos ontvangen voor de apparatuur.

#4:  Auteur: StevenK BerichtGeplaatst: do 15 mrt 2012 22:04
    —
Die emailbevestiging is ontzettend rechtsgeldig, dus het contract per 27 januari 2012 geëindigd.

#5:  Auteur: haagjes BerichtGeplaatst: wo 21 mrt 2012 16:02
    —
Betekent dit dan dat wij geen verplichtingen meer hebben naar KPN toe? (Krijg vandaag namelijk een rekening voor april.... zucht!)

Is het verstandig een (aangetekende) brief te sturen om ze nogmaals te wijzen op het feit dat wij geen klant meer zijn en deze facturen dus niet betaald gaan worden?
(Ik heb zomaar het vermoeden dat ze die brief gaan negeren, evenals alle e-mails en telefoontjes van de afgelopen maanden).



Rechtenforum.nl -> Civiel recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl