bevoegdheden rijksbesluit
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Pro - Contra

#1: bevoegdheden rijksbesluit Auteur: frank1985 BerichtGeplaatst: do 01 dec 2011 1:35
    —
Ik heb mijzelf zojuist voorgesteld in het daarvoor bedoelde topic. Ik lees al een tijdje dit forum en heb nu toch wel een vraag. ik hoop dat jullie hier een mening over hebben.

Ik werk bij de overheid. Voor mijn functie heb ik een aantal bevoegdheden die staan beschreven in een rijksbesluit. In dit besluit staat bijv in wat voor een situatie ik deze bevoegdheden mag gebruiken.
voor deze bevoegdheden krijgen wij eens in de 8 weken een praktijk en theorie training.
in het zelfde besluit staat dat de ambtenaar GEOEFEND moet zijn in het toepassen van deze bevoegdheden. dit gebeurd dus ook want ik krijg eens in de 8 weken een dag training.
Verder staat er niets over de training of het geoefend zijn in het besluit.

Nu worden wij eens per jaar getoetst.
Vanmiddag had ik hier een discussie over met mijn manager. Ik vroeg hem waar het staat dat ik getoetst moet worden. Nergens zei hij. Er staat enkel dat je geoefend moet zijn.

nu kan ik mij voorstellen dat als je ergens in geoefend moet zijn je daar bijv een bepaald aantal uren voor moet trainen of getoetst dient te worden om aan te tonen dat je geoefend bent. hier staat echter niets over in het besluit.
Mijn manager gaf aan dat een werkgever ( in dit geval dus een overheidsorgaan ) extra of afwijkende eisen mag stellen aan het besluit.
op hoger niveau is dus '' bedacht '' om er maar een toets aan te hangen en de mensen eens per 8 weken te toetsen.

ik ben benieuwd of jullie vinden dat het klopt wat mijn manager aangeeft. kan het bedrijf zelf andere of aanvullende eisen bovenop wat er in een besluit staat stellen en moeten ze dit ergens vermelden ?

Ik lees graag jullie mening....

#2:  Auteur: frank1985 BerichtGeplaatst: vr 02 dec 2011 7:07
    —
kan niemand hier iets over zeggen ?

#3:  Auteur: Duch BerichtGeplaatst: vr 02 dec 2011 10:03
    —
Voor zover ik zo snel kan overzien mag een werkgever eisen stellen aan de mate van training van zijn werknemers en mag hij die ook toetsen. Het lijkt me dus dat dit mag, wat de wet die de bevoegdheid regelt er ook over zegt.

#4:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: vr 02 dec 2011 11:08
    —
Het besluit verplicht wellicht niet tot toetsing, maar ik zie niet in waarom het besluit niet zou mogen worden ingetrokken als na toetsing blijkt dat de ambtenaar langer aan bepaalde eisen voldoet.

#5:  Auteur: LM BerichtGeplaatst: ma 19 dec 2011 0:15
    —
Dergelijke besluiten schrijven globaal voor aan welke eisen de ambtenaar moet voldoen, het is vervolgens aan het betreffende overheidsorgaan om dit concreet in te vullen.



Rechtenforum.nl -> Pro - Contra

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl