mening nodig! wie heeft gelijk?
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Pro - Contra

#1: mening nodig! wie heeft gelijk? Auteur: pf0001 BerichtGeplaatst: zo 20 nov 2011 9:06
    —
Graag hoor ik uw mening over het volgende:

Voor een klant heb ik 200 boekjes geprint en opgestuurd. Naar mijn idee heb ik het gedaan zoals ik heb begrepen uit de emails. 200 boekjes geprint en die naar een bedrijf gestuurd. Maar volgens de klant was het de bedoeling dat ik er 100 zou achterhouden en die later zouden komen ophalen.
De persoon die de boekjes heeft besteld bij mij is een tussenpersoon die voor de klant werkt.

hieronder de email communicatie:

25/10 Ik moet een aantal informatie setjes uitprinten voor de deelnemers (ongeveer 100 exemplaren volgens mij) Je krijgt het nog van mij te horen, opdracht komt van A.
25/10 Zou jij mij een offerte kunnen sturen voor het volgende:
Informatie boek
Omvang: a5 (A4 gevouwen)
Aantal pagina's: 800 a4 bladen
Aantal boeken: 200 exemplaren
Aantal blz. per boek: 8
Papier materiaal: wat dikker papier, niet de standaard printpapier
Print: kleur
Foto's erin
Verzendkosten per luchtpost naar B (100 exemplaren)
Met nietjes vastgemaakt.
26/10 A vraagt wat de prijs is als zij alleen 100 stuks willen printen en die 100 naar B willen versturen?
3/11 Ik heb trouwens de print info van A ontvangen, alleen nog geen bericht over de verzendmogelijkheden van B. Ze willen gewoon 200 stuks laten uitprinten.
3/11 Zou jij aan ons kunnen laten weten wat de totaalkosten zijn voor het uitprinten van 200 boekjes, plus verzenden naar B? Laatst had ik een prijs van Euro 10 gekregen, maar dat is zonder de verzendkosten volgens mij.
7/11 A heeft jouw offerte goedgekeurd
7/11 Wanneer zou jij het naar B kunnen sturen?
7/11 Hoe staat het ervoor met de boekjes? Wanneer gaan ze de deur uit?

#2:  Auteur: dr.dunno BerichtGeplaatst: ma 21 nov 2011 23:42
    —
Het gaat dus om een overeenkomst waarbij een tussenpersoon betrokken is namens de klant, jullie wederpartij.

http://www.st-ab.nl/wetten/0055_Boek_3_Burgerlijk_Wetboek_BW.htm

Kijk dan even onder titel 3 van BW3, specifiek art. 3:70 BW; dit beantwoordt denk ik wel je vragen.

#3:  Auteur: pf0001 BerichtGeplaatst: di 22 nov 2011 4:21
    —
dr.dunno schreef:
Het gaat dus om een overeenkomst waarbij een tussenpersoon betrokken is namens de klant, jullie wederpartij.

http://www.st-ab.nl/wetten/0055_Boek_3_Burgerlijk_Wetboek_BW.htm

Kijk dan even onder titel 3 van BW3, specifiek art. 3:70 BW; dit beantwoordt denk ik wel je vragen.


Dr. Dunno, bedankt voor je feedback in artikel 70 staat idd dat de tussenpersoon verantwoordelijk is.

Maar als je de email communicatie leest kom je dan tot de conclusie om 200 te printen en 200 te versturen of 200 te printen en 100 te versturen, dus de helft achter te houden?

Peter



Rechtenforum.nl -> Pro - Contra

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl