vooruitwerken
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Nederlands Recht Deeltijd

#1: vooruitwerken Auteur: wiki BerichtGeplaatst: vr 17 jun 2011 18:52
    —
Ik heb een tijdje rechten UvT gestudeerd, maar ben toen naar elders verhuisd en gestopt met de studie, kom in de herfst terug naar het Brabantse en wil graag mijn studie weer oppakken, eventueel in deeltijd. Omdat ik het nu lekker rustig heb, zou ik alvast wat arresten en boeken in kunnen kijken, met name goederenrecht en verbintenissen A. heeft iemand een arrestenlijstje en/of opgave van de boken, liefst met pagina of paragraaf aanduiding, want we doen natuurlijk liever niet te veel. Alvast bedankt

#2:  Auteur: BG BerichtGeplaatst: vr 17 jun 2011 19:50
    —
En Google op Goederenrecht UVT brengt jou niet in de elektronische studiegids?

Verplichte literatuur

H.J. Snijders/E.B. Rank-Berenschot, Goederenrecht, Kluwer, 2007, ISBN 9789013039825. U kunt als alternatief eventueel het boek van Reehuis gebruiken
Sectie Goederenrecht Universiteit van Tilburg, Leidraad Goederenrecht, n.v.t, 2009-2010, ISBN n.v.t. Zie blackboard.
Abonnement, Ars Aequi, Ars Aequi, Sept- dec 2009.


Aanbevolen literatuur

J.B. Spath, Jurisprudentie Burgerlijk recht, Ars Aequi Libri, 2007, ISBN 9789069169712.
Jac. Hijma & M.M. Olthof, Compendium Nederlands Vermogensrecht, Kluwer, 2008, ISBN 978901302297. Dit boek geeft een beknopte samenvatting van de stof


Gewenste voorkennis
Studenten die instromen van de verschillende niet-juridische HBO opleidingen, zouden ter voorbereiding op het vak: O.K. Brahn en W.H.M. Reehuis, 'Zwaartepunten van het vermogensrecht' Kluwer Deventer achtste druk, 2007 de hoofdstukken 1 tot en met 8 kunnen bestuderen.

#3: Re: vooruitwerken Auteur: John Locke BerichtGeplaatst: vr 17 jun 2011 19:51
    —
wiki schreef:
want we doen natuurlijk liever niet te veel.
Wink



Rechtenforum.nl -> Nederlands Recht Deeltijd

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl