Scriptie Strafrecht 'Afschaffing verjaringstermijn'
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Scriptieforum

#1: Scriptie Strafrecht 'Afschaffing verjaringstermijn' Auteur: lalin BerichtGeplaatst: do 17 feb 2011 16:37
    —
Beste mensen,

Onlangs heeft minister Opstelten het wetsvoorstel 'Afschaffing verjaringstermijn voor zware delicten' ingediend.

Ik heb het voornemen om mijn scriptie strafrecht over dit onderwerp te gaan schrijven. Nu vraag ik mij af welke richting ik met dit onderwerp op kan? En wat wellicht een interessante onderzoeksvraag kan zijn?

Graag zou ik jullie mening of suggestie willen horen?

Groet,

Lalin

#2:  Auteur: BG BerichtGeplaatst: do 17 feb 2011 16:59
    —
Moet er een recht bestaan dat een dader zekerheid heeft dat hij niet meer vervolgd wordt?

#3: re. afschaffing verjaringstermijn Auteur: Lexus BerichtGeplaatst: do 17 feb 2011 17:55
    —
Lalin, het lijkt mij interessant om te betogen waarom het wenselijk is dat iemand een leven lang ongerust kan blijven dat ooit aangetoond wordt dat hij dat delict heeft gepleegd. Bij moord lijkt mij dat wel juist. Je kunt veel andere delicten benoemen, waarbij dat al dan niet aan de orde is volgens jou.
Psychologische gevolgen spelen dan ook een rol lijkt mij.
Bij eenvoudige mishandeling zal iets dergelijks niet juist. Het is dan aan jou om te betogen waarom dat bij bepaalde misdrijven wel relevant kan zijn.
Ook relevant om eens te onderzoeken hoe dat in andere delen van de wereld is geregeld en wat de gevolgen daarvan zijn.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

#4:  Auteur: Jet BerichtGeplaatst: do 17 feb 2011 19:51
    —
Wat te denken van een zedenmisdrijf?

#5:  Auteur: BG BerichtGeplaatst: do 17 feb 2011 19:55
    —
@Jet: het is TS te doen om vragen voor zijn scriptie.



Rechtenforum.nl -> Scriptieforum

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl