Verjaringstermijn terugvordering huurverhoging.
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Ondernemingsrecht

#1: Verjaringstermijn terugvordering huurverhoging. Auteur: Flores BerichtGeplaatst: wo 02 feb 2011 19:35
    —
Hopelijk zit ik in de goede topic forum !

Zit met het volgende probleem :

Kan ik mijn vergeten jaren van de huursverhoging uit mijn bedrijfspand nog terugvorderen,in het contract staat wel , dat er elk jaar een huursverhoging kan plaatsvinden,maar helaas heb ik dat niet vermeld elk jaar,nu er een nieuwe contrakt
plaatsvindt doet huurder moeilijk over nieuwe huurprijs ,nu wil ik mijn huursverhoging terug gaan vorderen bij hem,mag ik dat doen en hoeveel jaar terug mag ik dat bereken ?

Alvast bedankt.


Met vriendelijke groet

Flores

#2: Re: Verjaringstermijn terugvordering huurverhoging. Auteur: Flores BerichtGeplaatst: ma 07 feb 2011 1:22
    —
Flores schreef:
Hopelijk zit ik in de goede topic forum !

Zit met het volgende probleem :

Kan ik mijn vergeten jaren van de huursverhoging uit mijn bedrijfspand nog terugvorderen,in het contract staat wel , dat er elk jaar een huursverhoging kan plaatsvinden,maar helaas heb ik dat niet vermeld elk jaar,nu er een nieuwe contrakt
plaatsvindt doet huurder moeilijk over nieuwe huurprijs ,nu wil ik mijn huursverhoging terug gaan vorderen bij hem,mag ik dat doen en hoeveel jaar terug mag ik dat bereken ?

Alvast bedankt.


Met vriendelijke groet

Flores




Topic mag gesloten worden,antwoord op mijn vraag is reeds beantwoordt, antwoord op mijn vraag was :

je mag met terugwerkende kracht 5jaar achterstand terug eisen !

#3:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: ma 07 feb 2011 3:16
    —
Het contract zegt dat er elk jaar een huurverhoging kan plaatsvinden, maar blijkbaar is de huur nooit verhoogd. Dan kun je dat niet achteraf nog eens doen.

Met verjaring heeft dit niet zoveel te maken. Wel met de vraag of je met terugwerkende kracht de huur kunt verhogen. Het antwoord lijkt mij een heel duidelijk "nee".



Rechtenforum.nl -> Ondernemingsrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl