Verdieping privaatrecht na de studie
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Nederlands Recht Deeltijd

#1: Verdieping privaatrecht na de studie Auteur: BartL BerichtGeplaatst: wo 08 dec 2010 10:06
    —
Hoi,

Ik ben na mijn rechtenstudie (afstudeerrichting staats- en bestuursrecht) bij de overheid aan de slag gegaan en kom nu vooral met het bestuursrecht in aanraking. Om te voorkomen dat ik mijn studiekennis te ver wegzakt (en omdat ik het een leuk en interessant rechtsgebied vind) wil ik mij prive verder verdiepen in het privaatrecht.

Nu heb ik mij al wel verdiept in de mogelijke opties en die komen volgens mij vooral neer op een master in deeltijd bij een reguliere universiteit of het volgen van de master Recht en Bedrijfsleven.

Deze laatste optie heeft mijn eerste voorkeur vanwege de vrijheid die je hebt qua aanwezigheid en tempo. Wel is er het nadeel van een beperkte keuze aan mastervakken. De studiegids geeft ook niet veel in formatie (of zelfs geen) over de inhoud en het studiemateriaal.

Het volgen van een deeltijd master aan een reguliere universiteit geeft misschien meer keuze qua vakken en een betere verdieping maar ik vind het onmogelijk om via internet informatie te vinden over de mogelijkheid om vakken in de avond te volgen. Bijna geen enkele studiegids is up-tot-date.

Concreet heb ik de volgende vragen voor jullie.

Zijn er ervaringsdeskundigen die mij kunnen vertellen hoe het volgen van een master aan de OU is bevallen (of bevalt) en die mij misschien zelfs tips kunnen geven over de master Recht en Bedrijfsleven.

Kunnen jullie mij misschien richting een Universiteit wijzen die een goede privaatrechtelijke master aanbiedt waarvan veel vakken ook in de avonduren worden gegeven. Dan kan ik wat gerichter informatie opvragen of een afspraak maken.

Is er misschien een (redelijk betaalbare) post-doctorale optie die ik over het hoofd zie?

Alvast bedankt.

#2:  Auteur: advocaatjeleefjenog BerichtGeplaatst: wo 08 dec 2010 19:23
    —
Ik weet dat masters in Leiden heel goed bekend staan. Veel mensen kiezen daar voor een master privaatrecht. Hoe het in de avonduren zit en of ze ook in deeltijd kunnen zou ik helaas niet weten.

#3:  Auteur: Judge Tatting BerichtGeplaatst: wo 08 dec 2010 19:34
    —
Van de mensen in mijn naaste omgeving hoor ik dat de open universiteit, zeker als je al een master hebt afgerond, de beste keuze is.

Je plant je eigen uren in, bepaalt zelf wanneer je welke vakken volgt en wanneer je tentamens maakt.

Ook niet onbelangrijk; je loopt niet tegen de vervelende nieuwe regeling aan waar veel mensen die een tweede master willen volgen mee te maken krijgen. Bijvoorbeeld bij de UvT betaal je nu, per jaar, meer dan e10.000,- per jaar per semester.

#4:  Auteur: BartL BerichtGeplaatst: do 09 dec 2010 9:40
    —
Judge Tatting schreef:
Van de mensen in mijn naaste omgeving hoor ik dat de open universiteit, zeker als je al een master hebt afgerond, de beste keuze is.

Je plant je eigen uren in, bepaalt zelf wanneer je welke vakken volgt en wanneer je tentamens maakt.

Ook niet onbelangrijk; je loopt niet tegen de vervelende nieuwe regeling aan waar veel mensen die een tweede master willen volgen mee te maken krijgen. Bijvoorbeeld bij de UvT betaal je nu, per jaar, meer dan e10.000,- per jaar per semester.


Tja, Tilburg was eerste keus omdat ik daar mijn rechtenstudie heb gevolgd. Maar de combinatie van het absurd hoge inschrijfgeld met niet al te goede faciliteiten voor deeltijd (voor zover ik kan beoordelen via een relatief informatieloze website), zorgt er voor dat die optie helaas afvalt. OU klinkt hoe meer ik me er in verdiep steeds beter. Mischien kan ik de geringe keus in vakken compenseren door voor een vrije master te gaan.

Bedankt voor de info.

#5:  Auteur: BartL BerichtGeplaatst: do 06 jan 2011 22:58
    —
Het is Nijmegen geworden, het zal me benieuwen Very Happy

#6:  Auteur: Rianne999 BerichtGeplaatst: vr 07 jan 2011 12:26
    —
Goede keus.. Very Happy



Rechtenforum.nl -> Nederlands Recht Deeltijd

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl