Wat te doen....?!
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Nederlands Recht Deeltijd

#1: Wat te doen....?! Auteur: Kleij BerichtGeplaatst: di 07 dec 2010 22:27
    —
Beste mensen, graag wil ik jullie een vraag stellen in de hoop dat jullie je kennis hierover met me willen delen.

Ik wil graag een HBO studie rechten gaan volgen en vervolgens voor m'n Master gaan. Zoals meerdere mensen op dit forum heb ik nu een full time baan, een huis, een vouw, een inkomen, etc. Een avondstudie is voor mij de enige mogelijkheid. Niet dat dit erg is, absoluut niet. Ik wil dit namelijk al een behoorlijke tijd.

Nu is mijn vraag welke avondstudie aanbieder adviseren jullie me EN welke staan goed bekend qua studies en voor mijn verdere loopbaan (op je CV Confused ). (LOI, NCOI, OU... geen idee!)

Alvast bedankt!

#2:  Auteur: Ramona69 BerichtGeplaatst: wo 08 dec 2010 20:58
    —
Je zou eerst eens kunnen kijken hoeveel tijd je eraan kunt en wilt besteden; lijkt me niet onbelangrijk in jouw situatie. Deeltijd is namelijk erg gecompliceerd als je fulltime werkt want dat is twee keer in de week, meestal van 16.00 uur tot 22.00 uur 's avonds. Je hebt ze ook die bijvoorbeeld één dag in de week colleges geven.

Ikzelf doe e-learning aan de HAN en daar ben ik erg over te spreken. het niveau is goed en in het laatste jaar begin je al met je minoren aan de OU. Ik ga eens per twee weken een dag naar school en de tentamens zijn op zaterdag of 's avonds.

Succes!

#3:  Auteur: Kleij BerichtGeplaatst: wo 08 dec 2010 21:59
    —
Bedankt voor je reactie!

Aangezien ik dit graag wil, ga ik er (eigen) tijd voor vrij maken.
Anderzijds is het zo dat ik werktechnisch niet twee keer in de week op school kan verschijnen om 16.00u.

Eens per 2 weken een dag naar school is denk ik wel te regelen...
Dan gaan we t.z.t. even met "the boss" om de tafel. Het sluit namelijk niet echt, of eigenlijk echt niet aan bij wat ik nu doe.
Is het traject dat men dan aflegt dan langer, of maakt dat niet uit?

Bedankt!

#4:  Auteur: Ramona69 BerichtGeplaatst: wo 08 dec 2010 23:22
    —
Je doet 'gewoon' vier jaar over je bachelor en dan nog ongeveer anderhalf tot twee jaar over je master (ligt er ook aan of je civiel effect wil). Kijk maar eens op de site van de HAN: http://www.han.nl/opleidingen/bachelor/hbo-rechten/online/

Tsja, voor wat betreft je andere vragen; je zult moeten concurreren met mensen die hun hele opleiding aan de universiteit gedaan hebben. Voor mij maakt dat niets uit want voor de richting die ik op wil is het juist een pré dat je eerst Hbo doet want je leert ontzettend veel praktische vaardigheden.

LOI etc. zou ik niet doen. Vind ik overigens een zeer slechte opleider, die er baat bij heeft dat je zo vaak mogelijk opnieuw tentamens moet doen, zodat ze zoveel mogelijk aan je verdienen. Daarbij heb je geen feedback of contact met studiegenoten of docenten.

#5:  Auteur: Rianne999 BerichtGeplaatst: do 09 dec 2010 0:47
    —
Wil je sowieso eerst HBO doen voordat je aan je master begint? Je kunt natuurlijk ook proberen om gelijk met je bachelor aan de universiteit te beginnen. Als je geen VWO of HBO-propedeuse/bachelor hebt kun je een Colloquium Doctum afleggen. Geen idee of het erg moeilijk is, je wordt getoetst op de vakken Nederlands, Geschiedenis, Maatschappijleer en een vreemde taal (Engels, Frans of Duits) op VWO eindexamenniveau.
Zou qua studieduur wel een hoop tijd schelen, zelfs bij voltijd scheelt het heel veel want dan heb je normaal gesproken al 4 jaar HBO-Rechten en dan nog een schakelprogramma + master van in totaal 2 jaar meestal en voltijd op de uni is 3 jaar bachelor en 1 jaar master. In deeltijd duurt het natuurlijk wel langer, maar ook daar scheelt het dan wel veel denk ik...



Rechtenforum.nl -> Nederlands Recht Deeltijd

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl