Een brief van advocaat.
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Civiel recht

#1: Een brief van advocaat. Auteur: lvvugt BerichtGeplaatst: di 07 sep 2010 12:21
    —
Beste,

Driekwart jaar geleden heb ik schade opgelopen aan mijn auto. Hiervoor ben ik naar een garage geweest om de schade te laten taxeren t.b.v. de verzekering.

Allemaal prima gegaan en afgehandeld. Hij had het druk dus kon de auto niet maken. Ik heb toen gezegt dat wanneer ik de auto wilde laten maken ik contact zou opnemen. Dit heb ik niet meer gedaan, de schade viel wel mee in mijn ogen.
Nu kreeg ik een paar maanden later ineens het verzoek om te betalen voor een aantal door hun bestelde spullen. Ik heb ze toen een brief gestuurd dat ik nooit spullen heb besteld en dat ik de kosten voor de taxatie uiteraard wel wil betalen.

Nu, een maand of 4 a 5 later, krijg ik een brief van hun advocaat dat ik de factuur voor geleverde materialen moet betalen + allerlei extra kosten. Ik heb echter nooit goederen ontvangen of besteld. Tevens wordt er gesproken over een betalings voorstel, welke ik nooit heb ontvangen.

Wat kan ik hier het beste mee doen?

Mvrgr L

#2:  Auteur: WimWest BerichtGeplaatst: di 07 sep 2010 17:33
    —
Gebruikelijk is om een schadeherstelbedrijf een schadetaxatie te laten maken en een pro forma nota. Indien de schade niet wordt hersteld bij het bedrijf wordt er 10% van het schadebedrag of een vaste taxatieprijs berekend.
Dit is hetgeen wat gebruikelijk is. Voor verdere info kunt u de Focwa Schadebedrijven navragen, indien de hersteller erkend is als Focwa schadebedrijf.
Het schadebedrijf zal dus met een door u getekende opdracht moeten komen om aan te tonen, dat er sprake is van een herstelopdracht. U bent niet verplicht om de schade ook daadwerkelijk te laten herstellen.

#3:  Auteur: tikSimone BerichtGeplaatst: di 07 sep 2010 21:27
    —
Terugschrijven hoe het gegaan is en meedelen dat je DUS nooit een opdracht voor wat dan ook hebt gegeven en er op vertrouwt dat de kous hiermee af is.

v.w.b. taxatiekosten lijkt het me toe dat daarover vooraf afspraken moeten zijn gemaakt.

#4:  Auteur: KMvdB BerichtGeplaatst: do 09 sep 2010 9:34
    —
Ik zou ook een kopie van je 1e brief meesturen en daarnaar verwijzen in je nieuwe brief.



Rechtenforum.nl -> Civiel recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl