Vakken van andere master doen.
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Juridische masters

#1: Vakken van andere master doen. Auteur: Patricia20 BerichtGeplaatst: vr 03 sep 2010 21:18
    —
Aankomende maandag begin ik aan mijn Master strafrecht. Daarnaast wil ik het eerste semester ook de vakken arbeidsovereenkomstenrecht en capita selecta arbeidsrecht gaan volgen. Deze vakken zijn van de Master Burgerlijk recht. Weet iemand of dit toegestaan is zonder een master inschrijving burgerlijk recht.

Deze vakken wil ik dan opgeven als extra curriculaire vakken.

#2: Re: Vakken van andere master doen. Auteur: Don BerichtGeplaatst: vr 03 sep 2010 23:19
    —
Wellicht is het een goed idee om daar de studiegids eens op na te slaan. Het lijkt me zo vervelend als je in de problemen komt bij je bulaanvraag.

#3:  Auteur: KMvdB BerichtGeplaatst: za 04 sep 2010 9:09
    —
Je kan hier het beste met de vakgroep van jouw specifieke master over overleggen. Gewoon ff langslopen en vragen. Ik denk dat ze deze vraag wel meer horen en dus het antwoord zo kunnen geven.


succes

#4:  Auteur: lampje BerichtGeplaatst: za 04 sep 2010 11:13
    —
Bij de UL schrijf je je in voor een master rechtsgeleerdheid, dus niet voor een master burgerlijk recht of strafrecht (dat doe je hooguit bij de relevante afdelingen). Je kunt dus in principe alle vakken volgen waar je maar zin in hebt, maar het lijkt me wel handig om dit te overleggen met een studieadviseur. Aan het einde van het jaar kun je alle vakken op masterniveau bij laten schrijven op je diploma. Maar voor je inschrijving maakt het dus niet zoveel uit.

#5:  Auteur: Patricia20 BerichtGeplaatst: di 07 sep 2010 21:17
    —
Even een update. Ik heb inderdaad toestemming gekregen om de vakken arbeidsrecht te mogen volgen. Ben dus nu begonnen met arbeidsovereenkomstenrecht. Helemaal leuk Hoop dat morgen het boek binnen komt om de werkgroep voor te bereiden. Dat boek is steeds uitverkocht.
Kortom blije masterstudent Very Happy

#6:  Auteur: Thessa BerichtGeplaatst: di 07 jun 2011 14:13
    —
Even een tip: zorg wel dat je op de hoogte bent van het soort ec's dat je moet hebben. In Groningen moesten we een behoorlijk aantal juridische punten hebben. En ik geloof dat je er 5 mocht besteden aan andere vakken.

Ik heb zelf ook veel extra vakken gevolgd, maar die telden niet meer voor de ec's wanneer ze niet juridisch waren, ze staan als extra op mijn lijst.

Let daarop, anders kom je op het eind misschien wel in de problemen. Dan heb je niks aan de toestemming.

Veel plezier.



Rechtenforum.nl -> Juridische masters

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl