ervaringen van anderen deeltijd rechten uva of elders
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Nederlands Recht Deeltijd

#1: ervaringen van anderen deeltijd rechten uva of elders Auteur: brenda1 BerichtGeplaatst: zo 30 mei 2010 10:35
    —
Dag.
Graag hoor ik van anderen wat hun ervaringen waren met een deeltijd rechtstudie aan de U.v.A. of een andere universiteit.
Naar het er naar uitziet start ik gewoon in sept., uva dus

Afgeronde HBO lang geleden en propedeuse wijsbegeerte geven me geen enkele vrijstelling... ook niet voor de vrije ruimte, volgens een studieadviseur, te lang geleden behaald. (meer dan 10 jr).

Mocht een andere uni dezelfde studie deeltijd aanbieden en wel forse vrijstellingen geven, ik denk evt aan leiden, dan overweeg ik dat dan maar te proberen.

Wie heeft ervaringen zelf of van horen zeggen, alles is relevant voor mij.
Zeer veel dank.
Vooral info mbt vrijstellingen interesseren me. En hoe belastend de studie eigenlijk is.

#2:  Auteur: Britttt BerichtGeplaatst: zo 30 mei 2010 20:35
    —
Hallo Brenda,

Aan ervaringen/meningen over de verschillende universiteiten kan in je niets vertellen, maar ben je wel op de hoogte van de nieuwe regels m.b.t. collegegeld als je al een afgeronde HBO opleiding hebt?

#3: HBO rechten via NTI Auteur: cecilia BerichtGeplaatst: zo 30 mei 2010 21:55
    —
Hoi,

Ik doe de studie HBO rechten via de NTI. Het bevalt me heel goed, goede begeleiding en goede leraren.
Tot september is deze studie nog gesubsidieerd dus ook nog te betalen.
Het is een pittige studie, maar ik vind het leuk en interessant om te doen.
Vrijstellingen krijg je niet, maar ik denk ook dat je je zo beter voorbereid op de volgende jaren en op het beroep Jurist!

Groetjes,
Cecilia

#4:  Auteur: 850286159 BerichtGeplaatst: ma 31 mei 2010 12:15
    —
Hoi Brenda,

ik ben nu zo'n drie jaar aan de OU bezig. Het bevalt me uitstekend. Over het algemeen is het materiaal goed verzorgd, begrijpelijk en goed zelfstandig te doen. Het vergt wel zelfdiscipline van je.

Michiel



Rechtenforum.nl -> Nederlands Recht Deeltijd

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl