Mening over buurman (of wie dan ook) op internet
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Informatie en technologie

#1: Mening over buurman (of wie dan ook) op internet Auteur: Marshall BerichtGeplaatst: ma 05 apr 2010 13:11
    —
Dag juristen et al,

Waar ik benieuwd naar ben: is het juridisch gezien toegestaan om zonder toestemming van de betreffende persoon jouw mening over je buurman, je baas, je collega of wie dan ook op internet zetten?

Bij producten (wasmachines etc.) zie je dit natuurlijk al lang. Als jij vindt dat de wasmachine niet goed is, dan kun je je mening without any problems kwijt, maar ben even benieuwd of dit ook geldt voor personen.

Groet,
Marshall

#2:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: ma 05 apr 2010 15:04
    —
Dat ligt onder meer aan de inhoud van de mening, aan de manier waarop je die mening verwoordt, aan de feitelijke juistheid van je beweringen, en aan de reden waarom je het nodig vindt om iemand op internet aan de schandpaal te nagelen.

Voor zover je van mening bent dat je alles mag zeggen zolang je er maar aan toevoegt dat het alleen maar jouw "mening" is, vergeet het.

#3:  Auteur: Marshall BerichtGeplaatst: ma 05 apr 2010 21:12
    —
bona fides schreef:
Dat ligt onder meer aan de inhoud van de mening, aan de manier waarop je die mening verwoordt, aan de feitelijke juistheid van je beweringen, en aan de reden waarom je het nodig vindt om iemand op internet aan de schandpaal te nagelen.

Voor zover je van mening bent dat je alles mag zeggen zolang je er maar aan toevoegt dat het alleen maar jouw "mening" is, vergeet het.


Ik vind dit nog wat vaag (en helaas is wetgeving dat vaak ook). Maar even concreet. Stel dat ik jouw collega ben en ergens beschrijf ik jou als passief, niet-sociaal en niet resultaatgericht. Is dit feitelijk? Nee, het is mijn mening. Kan jij mij nu gaan "aanklagen"?

#4:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: ma 05 apr 2010 23:26
    —
Een vaag antwoord past bij een vage vraag. Het hangt allemaal af van de omstandigheden. Het feit dat de één een bepaalde uitlating doet in situatie A betekent niet dat de andere diezelfde uitlating mag doen in situatie B.

Je zult hier geen "ja" of "nee" te horen krijgen.



Rechtenforum.nl -> Informatie en technologie

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl