Erfrecht USA: legitieme portie in Verenigde Staten?
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Internationaal privaatrecht

#1: Erfrecht USA: legitieme portie in Verenigde Staten? Auteur: Alexdehartog BerichtGeplaatst: vr 23 okt 2009 15:04
    —
Beste lezer,

Ik heb een aantal vragen betreffende erfrecht USA. Eerst wat uitleg......

Mijn vader was getrouwd toen hij mijn moeder leerde kennen. Ze wilden beide een kind, daar ben ik het product van. Mijn vader woonde destijds in L.A. en had zelf twee dochters.

Tot twee jaar geleden stuurde hij altijd een kaartje en/of en brief met feestdagen, verjaardagen of gewoon zomaar tussendoor. Nu blijkt dat hij een anderhalf jaar geleden is overleden. Hij woonde in zijn laatste jaren in Texas.

Mijn vragen zijn dan ook:
1 – Kent USA een legitieme portie
2 – Kan ik als onwettig niet erkend kind inzagen eisen in het testament van mijn overleden vader?
3 – Indien ik niet in zijn testament sta, kan ik dan alsnog een deel opeisen?

#2:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: vr 23 okt 2009 18:29
    —
Je weet het natuurlijk nooit, maar ik denk niet dat je op dit forum een deskundige op het gebied van Californisch en/of Texaans erfrecht zult vinden.

#3:  Auteur: Alexdehartog BerichtGeplaatst: za 24 okt 2009 0:17
    —
bona fides schreef:
Je weet het natuurlijk nooit, maar ik denk niet dat je op dit forum een deskundige op het gebied van Californisch en/of Texaans erfrecht zult vinden.


Dan rest mij de vraag........waar dan wel.

#4:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: za 24 okt 2009 1:20
    —
Waarschijnlijk is het antwoord dat je inderdaad bepaalde aanspraken hebt. Om daar zekerheid over te krijgen en die aanspraken te effectueren zul je in de VS actie moeten ondernemen.

Misschien kun je via buitenlandse zaken of zo informatie krijgen over hoe je hierbij te werk kunt gaan... Wellicht weet een ander forumlid hier meer vanaf, dus wacht nog even af.

Misschien kan een moderator intussen deze draad naar de juiste rubriek verplaatsen.

#5:  Auteur: Para legal BerichtGeplaatst: wo 24 feb 2010 4:32
    —
Je kunt dit vinden in de Texas Probate Code, Chapter II Descent and Distribution, § 42. INHERITANCE RIGHTS OF CHILDREN.

Ik zal niet alles hier copieren, maar ik heb je genoeg aanknopingspunten gegeven om te google'en. Denk je dat er een flinke erfenis te verdelen was dan is het misschien de moeite om de dingen uit te zoeken. Als je vader een gewoon modaal inkomen en bijbehorend leven had, dan denk ik dat de kosten die je moet maken om dingen uit te zoeken niet opwegen tegen de baten. Zeker omdat er inmiddels al zo'n tijd is verstreken. Ik heb niet gekeken naar verjaringstermijnen.



Rechtenforum.nl -> Internationaal privaatrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl