#16:  Auteur: Lianne88BerichtGeplaatst: do 11 jan 2007 18:49
    —
Student-stage: voor praktijkervaring of studiepunten
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken
Ga naar pagina Vorige  1, 2  Laat alle berichten zien
Rechtenforum.nl -> Stage / Praktijk ervaringen

Heb je je student-stage voor studiepunten gedaan?
Ja
29%
 29%  [ 17 ]
Nee
70%
 70%  [ 40 ]
Totaal aantal stemmen : 57

hahahaha
aaah wat wordt het nou:
1) pak
2) kermit de kikker pak
3) of normale kleren die iets netter zijn dan normaal
Ik weeeeet het nu niet meer.
Trouwens hele goede vriendin van mij net ook aangenomen bij utrecht law college, boeit jullie natuurlijk niet zo veel maar k ben dr heeeeeeeel blij mee want ze komt nu bij mij in de werkgroep dus ik wou het toch even zeggen Very Happy hihi

#17:  Auteur: Gwenny BerichtGeplaatst: do 11 jan 2007 18:52
    —
Oh, je doet het ULC. Tof! Is het moeilijk om daar aangenomen te worden, bevalt het en voegt het wat jou betreft echt iets toe aan de studie?

*Ja, het is offtopic, maar denk ik wel interessant om te weten Very Happy .*

Gwen

#18:  Auteur: Lianne88 BerichtGeplaatst: do 11 jan 2007 19:29
    —
hahahaha. Jaaa echt hoor tis super leuk om te doen. Ik heb nu bijvoorbeeld al die stage bij houthoff terwijl dit mijn eerste jaar is. Ik heb al heeeeeel veel gastelezingen gehad over hele interressante onderwerpen van goede advocaten,rechters etc en ook een van (ex)-minister donner Cool . Verder hadden we een oefenrechtbank in de echte rechtbank van utrecht voor een echte rechter, dat was wel even spannend Shocked . We moesten verder een artikel schrijven op ars aquei niveau (ben ik nog steeds mee bezig) en dus ook een verweerschrift schrijven aan de hand van een dossier.
Jaa en verder worden er gewoon heel veel dingen georganiseerd, ik zit in het pleitteam, bij de fotocommissie (van alle belangrijke dingen foto's maken) en de almanak commissie (commissie van het 'smoelenboekje'). Ennn niet te vergeten we hebben GESPONSERDE borrels hahaha. Wordt heel veel geld in het ulc door advocatenbureaus gepompt, en zij sponseren dus ook altijd de borrels. Had er dindsdag nog een.
En verder is het gewoon ook een hele gezellig groep, omdat je best wel veel dingen extra hebt zie je elkaar meer en zowieso ook buiten school om gaan we veel meer met elkaar om als mensen uit 'normale rechten ' als ik het zo van anderen hoor.
maar er zitten ook wel nadelen aan hoor, er is wel een grote druk. Je zit met superfanatieke mensen in een werkgroep. Vroeger was ik zeg maar de meest gemotiveerde nu echt niet meer. Ze verwachten ook dat je goede cijfers haal. Is tot nu toe gelukkig wel gelukt, behalve publiekrecht maar dat was mijn eigen schuld hihi.

Er in komen is op zich wel lastig, ik had een super makkelijk gesprek ze vroegen bij mij helemaal niets moeilijks maar als ik dat nu van anderen hoor had ik gewoon mazzel of het stond al genoeg in mijn motivatiebrief weet niet waarom.

Zo jeetje beejte lang, kan een samenvatting geven. Het voegt dus zeker wel wat toe aan de studie, voornamelijk praktijkervaring en gewoon interressante extra dingen. Er in komen is wel moeilijk, maar ligt eraan met wie je gesprek hebt. Enn het bevalt zeer goed, al blijven bij mij de twijfels. Ik kon namelijk écht niet keizen tussen tandheelkunde en rechten (jaja twee uiterste Rolling Eyes ) en ik was ook nog ingeloot in tandheelkunde maar dat heb ik dus geanuleerd... maar ik vraag me nu steeds af hoe was dat geweest. Maar goed, ik vind deze studie steeds leuker worden!

#19:  Auteur: LeChat BerichtGeplaatst: do 11 jan 2007 19:46
    —
Gwenny schreef:
(...) (strakke spijkerjeans in een rustige effen kleur met mooi vallende pijp, of een pantalon die er niet al te zakelijk uitziet)


Spijkerkleding is op de meeste kantoren uit den boze, hoe netjes het ook is. Waar ik stage liep lette de 'chèf de bureau' daar echt op en kregen zelfs sommige advocates commentaar omdat ze 'te bloot' liepen (wat reuze meeviel). Dat gold ook voor studentstagiaires...

#20:  Auteur: Gwenny BerichtGeplaatst: do 11 jan 2007 20:16
    —
Wat klinkt het verhaal over het ULC mij als muziek in de oren Very Happy.

Ok. Dan weet ik dat ik het uit mijn hoofd zal laten om spijkerkleding te dragen Embarassed .

Gwen

#21:  Auteur: Lianne88 BerichtGeplaatst: do 11 jan 2007 20:26
    —
jongensss (en meisjes)
ik weet dat dit absoluut niet bij dit topic hoort maar anders moet ik er weer speciaal een aanmaken enzo...
beleidsruimte is dat het zelfde als beleidsvrijheid?
of is beleidsruimte beoordelingsvrijheid en is beleidsvrijheid iets totaal anders?

#22:  Auteur: Michèle BerichtGeplaatst: do 11 jan 2007 22:05
    —
Lijkt me een goed idee om daar toch een nieuw topic over te beginnen, Lianne.

#23:  Auteur: tikSimone BerichtGeplaatst: vr 12 jan 2007 17:53
    —
En die groep heeft echt een pakkencultuur, dus Lianne, doe gerust je pak aan. Met wat je er onder draagt (bijv. een net t-shirt in plaats van een blouse) kun je het net iets informeler maken.

Maar beter wat overdressed als underdressed.

Het gegeven dat jij moeite doet er netjes uit te zien wordt zéker gewaardeerd.

Geen spijkerbroek aandoen, hoor!!!

#24:  Auteur: Lianne88 BerichtGeplaatst: vr 12 jan 2007 19:27
    —
okeee Smile

#25:  Auteur: tikSimone BerichtGeplaatst: vr 12 jan 2007 23:21
    —
Goesso! Good
En veel plezier, want uiteindelijk gaat het natuurlijk om de inhoud en niet om de vorm Wink (maar vorm helpt wél hoor!)

#26:  Auteur: josine85 BerichtGeplaatst: ma 26 feb 2007 19:56
    —
geen spijkerbroek inderdaad!! dat kan echt niet!!

maar een nette pantalon met blouse is prima. een pak is niet persé nodig. als je er maar netjes uitziet.

#27:  Auteur: JetKroket BerichtGeplaatst: ma 26 feb 2007 21:00
    —
...en als je haar maar goed zit.

#28:  Auteur: tikSimone BerichtGeplaatst: ma 26 feb 2007 23:51
    —
Gewoon even de meneer Kaktus-regels volgen Wink

#29:  Auteur: JetKroket BerichtGeplaatst: di 27 feb 2007 0:00
    —
Laat je billen zien, ..., zijn ze goed geveegd?

#30:  Auteur: tikSimone BerichtGeplaatst: di 27 feb 2007 0:05
    —
Ben heel benieuwd hoe het onze Lianne vergaat, trouwens.



Rechtenforum.nl -> Stage / Praktijk ervaringen

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Ga naar pagina Vorige  1, 2  Laat alle berichten zien
Pagina 2 van 2

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl