welke master zou nog meeste kans geven op werk in usa?
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Juridische masters

#1: welke master zou nog meeste kans geven op werk in usa? Auteur: Mort BerichtGeplaatst: do 06 aug 2009 22:25
    —
Hallo, ik heb (bijna) mijn bachelor Nederlands recht aan de Radboud universiteit. Ik heb een Amerikaanse vriendin die in Tucson Arizona woont en waar ik na mijn master naartoe wil verhuizen. Nou zal daar niet veel vraag naar Nederlands recht zijn, maar met welke master zou ik volgens jullie nog het meeste kans maken op werk daar?

De masters waar ik bij de Radboud uit kan kiezen zijn:
- strafrecht
- ondernemingsrecht
- handelsrecht
- privaatrecht
- staats- en bestuursrecht
- fiscaal recht
- evt een zelf vrij samen te stellen master

Dank alvast voor iedereen die even mee wil denken.

#2:  Auteur: tikSimone BerichtGeplaatst: do 06 aug 2009 23:47
    —
Da's een lastige, want daarvoor moet je weten waar daar vraag naar is. Kan de american bar association of een lokale jurist je niet helpen?

#3:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: vr 07 aug 2009 0:02
    —
Als je daar echt als jurist aan de slag wilt heb je denk ik weinig andere keus dan naar een law school te gaan. In dat geval kun je nu alvast uitzoeken wat je moet doen om daar toegelaten te worden (en hoeveel dat grapje gaat kosten).

Wil je dat niet, dan zul je jezelf de vraag moeten stellen wat voor soort werk je daar zou willen doen. Welke master je kiest maakt dan denk ik weinig uit, dus dan kies je gewoon de master die je het meest interessant vindt of die in de richting ligt waarin je zou willen werken als je in Nederland zou blijven (of terugkeert).



Rechtenforum.nl -> Juridische masters

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl