Helpt een deskundige oordeel bij het UWV, iemand ervaring?
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

#1: Helpt een deskundige oordeel bij het UWV, iemand ervaring? Auteur: Anita80 BerichtGeplaatst: zo 14 jun 2009 13:41
    —
Beste leden,

Ik vroeg me af of er mensen zijn hier die ervaringen hebben met een deskundige oordeel van het UWV, helpt dit? Wat heb je allemaal nodig om dit aan te vragen, waar kan ik terecht.

Alle tips zijn welkom.

Met vr. gr.
Anita

#2: Re: Helpt een deskundige oordeel bij het UWV, iemand ervaring? Auteur: StevenK BerichtGeplaatst: zo 14 jun 2009 13:59
    —
Anita80 schreef:
Beste leden,

Ik vroeg me af of er mensen zijn hier die ervaringen hebben met een deskundige oordeel van het UWV, helpt dit? Wat heb je allemaal nodig om dit aan te vragen, waar kan ik terecht.

Alle tips zijn welkom.

Met vr. gr.
Anita

'helpt' is afhankelijk van wat je wilt bereiken, maar als er tussen werkgever en werknemer discussie bestaat over bijvoorbeeld het wel of niet - al dan niet gedeeltelijk - kunnen werken, dan zal een rechter meer belang hechten aan het onpartijdig geachte UWV oordeel dan aan het per definitie partijdige oordeel van behandeld- of arboarts.

Dat wetende is een deskundigenoordeel nuttig, omdat beide partijen zich over het algemeen naar dat oordeel zullen voegen.

Wat doe je: formulier van www.uwv.nl invullen en opsturen en dan de uitnodiging afwachten.

#3:  Auteur: WimWest BerichtGeplaatst: zo 14 jun 2009 17:51
    —
Het is van belang dat je de vraagstelling zeer duidelijk formuleert. Het Deskundigenoordeel beperkt zich tot deze vraag en zal onderzoek doen.
De uitkomst is geheel onvoorspelbaar en is afhankelijk van de deskundigheid van de behandelende persoon. Ik heb het nu twee maal meegemaakt. Eenmaal zeer goed en snel afgehandeld, tweede maal ingetrokken daar het te omslachtig werd en behandelaar er niets meer van snapte en op basis van aannames een oordeel wilde geven. Beoordelaar was wanhopig over de hoeveelheid informatie en kon het op een gegeven moment niet meer kanaliseren en raakte volledig de weg kwijt, waardoor hij alleen maar meer schade kon opleveren.



Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl