Casus huurrecht. Hulp gevraagd
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Civiel recht

#1: Casus huurrecht. Hulp gevraagd Auteur: student86 BerichtGeplaatst: do 05 mrt 2009 14:14
    —
De casus gaat om het volgende:

Aan de Haarlemmerdijk te Amsterdam staat een pand dat wordt gehuurd op basis van één huurovereenkomst voor winkelruimte. Het pand is voor 60% een woning (bovenste gedeelte) en voor 40% een winkelpand (onderste deel). De (boven)woning is slechts toegankelijk via de winkel. Ook is er een zijdeur (in een steeg) die uitkomt in een gezamenlijke hal. Qua grootte woning is de woning vermoedelijk geliberaliseerd, maar dat heeft niemand ooit definitief laten vaststellen.

De verhuurder vindt de huurprijs veel te laag en zint op een forse huurverhoging. Hij heeft daarbij in zijn achterhoofd de recentelijke in de nabije omgeving sterk gestegen huurprijzen voor soortgelijke winkelpanden. Maar de huurder is slim en probeert daar uit alle macht een stokje voor te steken.

De bedoeling van de paper:

Het is de bedoeling dat ik vanuit het perspectief van de verhuurder een strategie uitstippel. En daarbij moet ik in gaan op mogelijke verweren van de huurder. Tevens moet ik een conclusie trekken of hij voor dit pand nu wel of niet de huurprijs kan verhogen.

Iemand goede ideeën?





Rechtenforum.nl -> Civiel recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl