scriptie nWro
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Scriptieforum

#1: scriptie nWro Auteur: wisse1986 BerichtGeplaatst: do 19 feb 2009 11:23
    —
Beste Mensen,

Als 4de jaars HBO bestuurskunde student wil ik mijn scriptie schrijven over de nieuwe wetgeving Ruimtelijke Ordening.

Momenteel loop ik stage bij de griffie. Vanuit hier zal ik een onderzoek met betrekking tot de nWro moeten verrichten.

Ik vind het echter moeilijk om een specifiek onderwerp te kiezen voor mijn onderzoek dat van waarde kan zijn voor de Gemeenteraad en Griffie. Ik ben nu volop aan het brainstormen alleen loop ik nu een beetje vast. Zou iemand mij kunnen advieseren? Wat is voor de Raad interessant om te weten?

Heeft er iemand een tip?

Alvast hartstikke bedankt.

herwyen

#2:  Auteur: jacq BerichtGeplaatst: do 19 feb 2009 13:44
    —
Bijvoorbeeld hoeveel gemeente de coordinatieregeling (ter aanvulling op het projectbesluit) zullen gaan hanteren. Dit is van belang voor de raad omdat zij bij toepassing van de coordinatieregeling maar 6 maanden de tijd heeft om een uitspraak te doen i.p.v. 1 jaar. Dit zijn termijnen van orde, maar hier gaat natuurlijk wel het EVRM spelen.
Zoiets?

groet,
jacq

#3:  Auteur: arizona BerichtGeplaatst: do 19 feb 2009 22:03
    —
Ik denk dat Wisse1986 de gemeenteraad bedoelt, niet de raad van state toch? Maar ook vanuit de gemeenteraad bezien kan de coördinatieregeling interessant zijn om te bestuderen, maar misschien ook de optie van het provinciale en rijksinpassingsplan, omdat daarbij provincie resp. rijk bevoegdheden van de raad "overnemen".

#4:  Auteur: jacq BerichtGeplaatst: vr 20 feb 2009 10:17
    —
arizona schreef:
Ik denk dat Wisse1986 de gemeenteraad bedoelt, niet de raad van state toch? Maar ook vanuit de gemeenteraad bezien kan de coördinatieregeling interessant zijn om te bestuderen, maar misschien ook de optie van het provinciale en rijksinpassingsplan, omdat daarbij provincie resp. rijk bevoegdheden van de raad "overnemen".


Ha, ha, het staat er duidelijk gemeenteraad. Embarassed Maar je hebt gelijk dan nog kan het een interessant onderwerp zijn. Wat ook aardig kan zijn in dat perspectief is in welke mate de autonome en medebewindsbevoegdheden, van de raad door de Wro worden verruimd/beperkt. Misschien in relatie tot de provinciale verordeningen die op dit moment her en der worden vastgesteld en de Amvb-ruimte van het rijk die in de maak is?

groet,
jacq



Rechtenforum.nl -> Scriptieforum

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl