Werkweigering bij detachering?
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

#1: Werkweigering bij detachering? Auteur: Abel BerichtGeplaatst: wo 26 nov 2008 18:12
    —
Hallo forumleden,

Sinds juni werkte ik via de Randstad bij de Abn Amro op een project. Door een conflict tussen de projectleiders en de Randstad hebben de projectleiders ervoor gekozen om niet verder te gaan met het merendeel van de groep van Randstad bij het project.

Sindsdien zit ik al 5 weken thuis en hebben ze een nieuw project aangeboden. Opzich sta ik hier welwillend tegenover, maar het aangeboden salaris vond ik te laag. Juridisch gezien mogen ze mij een functieschaal lager indelen, dus daar had ik geen poot om op te staan.

Omdat de reisafstand groot is, 60.4 kilometer, heb ik gevraagd of de reiskosten omhoog konden. Dit kon ook niet, omdat ik al op het maximum zit.

In het detacheringscontract staat dat Randstad mij een bijpassende baan moet aanbieden binnen een straal van 50 kilometer. Door deze reden heb ik gezegd dat ik afzie van het aangeboden project, omdat ik naar mijn mening er teveel erop achteruit ga (salaris i.c.m. reistijd) . Mijn contactpersoon gaf aan dat dit werkweigering is en dat ze mijn salaris zullen stopzetten.

Ik vraag me af of dit ook werkweigering is? Volgens mijn contact moeten ze een bijpassende baan aanbieden binnen 50 kilometer, waarin ze dus verzuimen. Mijn oude project was weliswaar ook buiten 50 kilometer, maar makkelijker bereikbaarder.

Alvast bedankt.

Groetjes,

Abel



Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl