deeltijd criminologie studeren???
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Criminologie

#1: deeltijd criminologie studeren??? Auteur: Ilse66 BerichtGeplaatst: za 09 aug 2008 18:50
    —
Hallo allemaal,

Wellicht kunnen jullie mij helpen met wat advies?
Ik ben voornemens om criminologie te gaan studeren. Ik weet dat er een loting is op deze studie, dus voor dit jaar moet ik mijn kans laten schieten. Echter ga ik wel contractonderwijs volgen, zodat ik alvast wat vakken op zak heb als ik werkelijk ga beginnen.
Ik zag deze studie en dacht maar één ding: dat is nou echt iets voor mij. Ben altijd geïnteresseerd geweest in de thema's die ze aanbieden; dus waarom niet zou je denken.
Ik heb begrepen dat deeltijders al jaren allemaal worden ingeloot voor de studie, dus ik durf best met contractonderwijs te beginnen om vervolgens volgend jaar echt te starten (studievoorlichter vertelde me dat). Of desnoods nog een jaartje contractonderwijs..dan moet het toch vanzelf een keertje lukken er tussen te komen?

Waar ik nu een beetje huiverig voor ben is mijn leeftijd....ben namelijk de 40 gepasseerd...
Nooit te oud om te studeren natuurlijk, maar nu lees ik dat deeltijd en voltijders gewoon door elkaar colleges volgen.
Dan vraag ik mij af...zit ik daar nu straks als veertiger tussen allemaal twintigers???
Dat weerhoudt me echt om te beginnen; dat zou ik niet zo prettig vinden namelijk. Het is toch prettiger met wat leeftijdsgenoten toch..of moet ik me daar niet druk over maken?
Of is het zo dat deeltijders elkaar snel vinden en dat er altijd wel meerdere 'oudere' studeerders zijn????
Is er iemand die hier iets van weet, ervaringen van anderen??

Dank je wel alvast!

#2:  Auteur: MarijnP BerichtGeplaatst: za 09 aug 2008 20:08
    —
Hallo Ilse,

Als je van plan bent overdag onderwijs te volgen, zal je angst grotendeels gegrond zijn. Je zult dan vooral tussen de 20'ers zitten.

Savonds is het echter een heel ander verhaal. De paar keer dat ik avondonderwijs heb gevolgd, waren er een hoop leeftijdsgenoten van je aanwezig.

#3:  Auteur: Ilse66 BerichtGeplaatst: za 09 aug 2008 20:38
    —
hmm bedankt voor je antwoord.
Ik geloof dat het niet mogelijk is om op de vu avondonderwijs te volgen...niet bij criminologie.

Ach ik weet ook niet hoeveel waarde ik hieraan moet hechten.

#4:  Auteur: MarijnP BerichtGeplaatst: zo 10 aug 2008 0:54
    —
Ik volg zelf een opleiding aan de EUR, hoe het op andere universiteiten zit weet ik natuurlijk niet.

Ik zou het overigens wel vrij apart vinden als er geen avondonderwijs is....een hoop (de meeste?) deeltijders zijn toch mensen met een full time baan. Die kunnen toch vrij moeilijk overdag onderwijs volgen, zou je zeggen.

#5:  Auteur: Ilse66 BerichtGeplaatst: zo 10 aug 2008 8:51
    —
dan heb ik nog een vraag voor jou...

Je kan dus criminologie aan de EUR wel middels avondonderwijs volgen????
Ik heb ook begrepen dat je daar bij de voltijd overdag alleen maar je vakken kan volgen?

Geldt dat dan voor alle vakken of alleen voor enkele vakken dat je 's avonds kan volgen? Er staat bij de EUR wel geschreven dat de colleges zoveel mogelijk op één dag worden gegeven?

Wellicht wil je mij er iets over vertellen zodat ik eventueel nog zou kunnen overwegen naar Rotterdam te gaan (dat is bij avondonderwijs bij mij best mogelijk!)

Alvast bedankt hoor!

#6:  Auteur: Michèle BerichtGeplaatst: zo 10 aug 2008 13:58
    —
Ilse66 schreef:

Je kan dus criminologie aan de EUR wel middels avondonderwijs volgen????
Ik heb ook begrepen dat je daar bij de voltijd overdag alleen maar je vakken kan volgen?


Zo te zien biedt de EUR criminologie inderdaad alleen overdag aan: Vooralsnog wordt alleen een dagprogramma aangeboden.

Ik zou je aanraden om gewoon eens te gaan snuffelen op de websites van universiteiten, daar vind je dit soort informatie. Bij twijfel een mailtje naar de voorlichters.

#7:  Auteur: Ilse66 BerichtGeplaatst: zo 10 aug 2008 14:09
    —
Ja heb ik gedaan hoor...maar aan bovenstaande opmerking maakte ik op dat ik wellicht niet goed gekeken heb/had?
Dat heb ik dus wel, want het onderwijs wordt alleen aangeboden overdag waarbij je enkele vakken (die recht overlappen) wél als avondonderwijs kunt volgen.

Dus Rotterdam is zeker geen optie voor mij. Dan wordt het toch Amsterdam denk ik..
Maar ik heb nog ruim een jaar om er over na te denken;-)
Weer een jaar ouder Embarassed Embarassed

#8:  Auteur: Michèle BerichtGeplaatst: zo 10 aug 2008 15:43
    —
Ilse66 schreef:

Weer een jaar ouder Embarassed Embarassed


"Age is relative. When you're over the hill, you pick up speed."
Maui wisdom.

Very Happy



Rechtenforum.nl -> Criminologie

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl