[UL] Tentamen Inleiding Burgelijk recht
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Bachelor 1 / Propedeusejaar

#1: [UL] Tentamen Inleiding Burgelijk recht Auteur: Patricia20 BerichtGeplaatst: wo 04 jun 2008 11:49
    —
Het laatste tentamen van de propedeuse. Iemand nog tips om dit vak goed te leren. Ik worstel nog al eens met de manier, hoe ik nou het beste kan leren.

Weet iemand trouwens hoe dit vak over het algemeen wordt gemaakt?

#2:  Auteur: Nobility BerichtGeplaatst: vr 06 jun 2008 15:45
    —
Ik heb zelf, vanuit persoonlijke ervaring met Staats- en Bestuursrecht en een open vragen tentamen; dat oefenen met casusjes het beste werkt.

Dus niet de droge materie in je hoofd proberen te stampen; ..nee, toepassen! En erg letten op je schrijfstijl, dus duidelijk, overzichtelijk, alle artikelen!

Ik heb dus in de pauze van criminologie bij Grotius (verschillende oefententamens gehaald) omdat de wetgeving niet veel is veranderd met uitzondering van erfrecht.

Dus mijn manier wordt vooral veel toepassen en oefententamens oefenen, daardoor heb ik bij staats en bestuursrecht ook een 8 gehaald (hoogste cijfer trouwens) Razz

..Maar ja, iedereen studeert op zijn manier!

#3:  Auteur: Patricia20 BerichtGeplaatst: za 07 jun 2008 20:41
    —
Ik had ook een 8 voor staats- en bestuursrecht Cool. Ik ga inderdaad maar flink oefenen met de tentamens. Ik heb er overigens wel vertrouwen in, dat het goed gaat komen. Gelukkig zijn dit open vragen, deze tentamens heb ik tot dusverre allemaal in 1 keer gehaald! Ik heb echt een hekel aan MC tentamens. Hoe gaat het bij jou met Strafrecht ?

#4:  Auteur: Nobility BerichtGeplaatst: do 12 jun 2008 17:57
    —
Strafrecht ..pagina 324 van de 750 momenteel, zal wel niet helemaal lukken maar verder heb ik natuurlijk mijn hoor- + werkcolleges, boombasics en silverslagen.

MC zijn ook echt niet mijn favoriet Rolling Eyes

Doe mij maar open vragen..

#5:  Auteur: Patricia20 BerichtGeplaatst: do 12 jun 2008 21:10
    —
Ik heb ook veel aantkeningen,. Ook van het laatste responsiecollege van strafrecht. Vond het toch wel erg nuttig. Vanaf maandag alle pijlen op Burgelijk. Heb er er wel vertrouwen in. Succes met de laatste loodjes!!

#6:  Auteur: Patricia20 BerichtGeplaatst: vr 20 jun 2008 9:00
    —
Iedereen veel succes vanmiddag! Het laatste tentamen en dan lekker vakantie!!

#7:  Auteur: liza84 BerichtGeplaatst: wo 09 jul 2008 15:53
    —
De cijfers zijn bekend. Viel wel een beetje tegen eerlijk gezegd. Een 6.
En jullie?

#8:  Auteur: Patricia20 BerichtGeplaatst: ma 14 jul 2008 21:14
    —
Ik ook een 6. Maar ik ben er wel verdomde blij mee. 55 punten gehaald in het eerste jaar, over het algemeen ben ik dan ook best tevreden. Vooral erg blij met Burgelijk recht, over het algemeen ligt privaatrecht me niet zo, en dit vak niet halen zorgt voor heel veel complicaties komend semester. Bovendien krijgen mijn vriend en ik 8 augustus de sleutel van ons eigen huis, een herkansing zou daardoor zeker in de knel komen.
Iedereen een fijne vakantie toegewenst!!!

#9:  Auteur: John Locke BerichtGeplaatst: ma 16 aug 2010 13:00
    —
Heeft iemand dit tentamen vandaag toevallig gedaan?

#10: Tentamen B.R., enige tips voor eerstejaars. Auteur: werker8687021 BerichtGeplaatst: do 26 aug 2010 12:48
    —
Nee, niet vandaag of dit jaar... Ik ben al een oudje, maar ik heb wel wat tips c.q. opmerkingen die jullie wellicht in jullie studie kunnen gebruiken.

Ten eerste, schrijf duidelijk en rechtstreeks.
Ten tweede, volg de feiten, en visualiseer dit voor je, helder en duidelijk.
Ten derde, oefen veel met oefententamens, en eventueel met je studiegenoten.
Ten vierde, studeer ijverig, ook al ga je maar voor een zesje. Studeer volgens een vast patroon, bijvoorbeeld in de ochtend een paar uur, lunch, in de middag een paar uur. En houd vol, ook bij tegenslagen.

Dit zijn zo enkele opmerkingen die jullie, eerstejaars wellicht kunnen gebruiken. Wink

Succes met jullie studie !

#11:  Auteur: Rechtenstudent999 BerichtGeplaatst: vr 14 dec 2012 18:39
    —
Op www.studytube.nl kun je ieder onderwerp voor je tentamen oefenen. Heel handig!

Suc6, alicia

#12:  Auteur: ArieKanarie BerichtGeplaatst: za 15 dec 2012 14:10
    —
Hallo Alicia,

pr8ig dat je mensen suc6 wenst. Jammer dat je reageert op topics van een paar jaar oud. Jammer dat je hier alleen komt om reclame te maken voor je website. Een bedrag hanteren van 2,61 euro per ECT vind ik overigens bespottelijk duur.



Rechtenforum.nl -> Bachelor 1 / Propedeusejaar

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl