Faciliteren van internetgokken door banken niet toegestaan?
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Informatie en technologie

#1: Faciliteren van internetgokken door banken niet toegestaan? Auteur: Arnoud Engelfriet BerichtGeplaatst: vr 01 feb 2008 12:29
    —
persbericht van Justitie schrijft:
Quote:

De Wet op de Kansspelen staat niet toe dat de financiële instellingen betalingsverkeer faciliteren tussen deze illegale sites en de spelers in Nederland.


Solv (Menno Weij) vroeg zich af wat de wettelijke basis is voor deze stelling. Ik ook, en ik was benieuwd naar de meningen hier.

Artikel 1 sub b ("de deelneming ... te bevorderen") ligt voor de hand, maar het enkele feit dat je een creditcardtransactie afhandelt voor een goksite is toch nog geen bevorderen van internetgokken?

Arnoud

#2:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: vr 01 feb 2008 12:45
    —
Misschien via art. 48 Sr, medeplichtigheid?

#3:  Auteur: Arnoud Engelfriet BerichtGeplaatst: vr 01 feb 2008 12:54
    —
Medeplichting aan wat? Alleen art. 1 onder a is een misdrijf (art. 31 lid 1 Wet op de Kansspelen). Art. 1 onder b is een overtreding (idem lid 2). Medeplichtigheid aan een overtreding is toch niet strafbaar?

Arnoud

#4:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: vr 01 feb 2008 14:43
    —
Medeplichtigheid aan art. 1 onder a jo. 31 lid 1 Wet op de Kansspelen. Opzettelijk gelegenheid verschaffen tot het gelegenheid geven om mede te dingen naar prijzen of premies.

Met de zwarte lijst van de minister onder de neus wordt het denk ik wel moeilijk vol te houden dat er geen sprake is van enige vorm van opzet.



Rechtenforum.nl -> Informatie en technologie

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl