Beperking van het recht op onderwijs
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken
Ga naar pagina Vorige  1, 2  Laat alle berichten zien
Rechtenforum.nl -> Internationaal en Europees recht

#16:  Auteur: Paool2 BerichtGeplaatst: ma 29 nov 2004 15:43
    —
Ik heb nu 3 dingen:
het verbod op indirecte discriminatie plus rule of reason
art. 3q EG-verdrag: doelstelling
art.39 EG, indien er sprake zou zijn van een student-werknemer.

Sociaal Handvest en art. 2 Protocol 1 laat ik gewoon zitten, want volgens mij ben ik gewoon te ver aant zoeken.

#17:  Auteur: Paool2 BerichtGeplaatst: ma 29 nov 2004 15:46
    —
De term 'recht op onderwijs' heb ik ook niet gebruikt in mn pleitnota. Het was voor mij gewoon niet duidelijk of dat van toepassing was of niet, maar goed het is me nu duidelijk dat deze casus niet onder het recht op onderwijs valt.

#18:  Auteur: Edith BerichtGeplaatst: ma 29 nov 2004 15:51
    —
en art. 150 en 151 van het egverdrag dan....jij hebt toch letland of niet?

#19:  Auteur: Edith BerichtGeplaatst: ma 29 nov 2004 17:04
    —
pff...is er echt niks te verzinnen dat het europees sociaal handvest TEGEN die irritante Frans werkt? Confused

#20:  Auteur: Paool2 BerichtGeplaatst: ma 29 nov 2004 17:29
    —
Wat bedoel je met art. 150 en 151 EG-Verdrag?

151 kun je toch alleen gebruiken in combinatie met art 3q om aan te geven dat er rekening moet worden gehouden met de regionale en nationale diversiteit?

art 150 werkt letland toch alleen maar tegen? heb jij dat kunnen weerleggen dan?

Trouwens met art 10 Sociaal Handvest zou je niet gewoon kunnen betogen dat een recht op vakopleiding geen absoluut recht is, dat niet begrensd is door algemene belangen van een land? Ik weet het niet, maar valt me zo in onder het typen.

Ik word echt helemaal gek van dat ding.

#21:  Auteur: MterHeide BerichtGeplaatst: ma 29 nov 2004 18:22
    —
Het vak Grondrechten is alweer enigszins diep weggezakt, maar als ik het me goed herinner is het Europees Sociaal Handvest niets anders dan beleidsplichten voor de overheid? De overheid zou dus een bepaald beleid moeten voeren en in heel beperkte gevallen zouden er concrete verplichtingen in voor komen die getoetst kunnen worden maar voorzover ik weet hingen die niet samen met een vakopleiding.

#22:  Auteur: Edith BerichtGeplaatst: ma 29 nov 2004 18:37
    —
MterHeide schreef:
Het vak Grondrechten is alweer enigszins diep weggezakt, maar als ik het me goed herinner is het Europees Sociaal Handvest niets anders dan beleidsplichten voor de overheid? De overheid zou dus een bepaald beleid moeten voeren en in heel beperkte gevallen zouden er concrete verplichtingen in voor komen die getoetst kunnen worden maar voorzover ik weet hingen die niet samen met een vakopleiding.


ja dat zat ik zelf ook te denken...je bedoelt dat individuen zich niet zomaar op zo'n artikel uit het handvest kunnen beroepen?

#23:  Auteur: Simmie BerichtGeplaatst: ma 29 nov 2004 19:01
    —
Hey!!

Ik ben ook bezig met die stomme pleitnota. En ik heb opdracht 3 maar ik moet Letland vertegenwoordigen. Dat houdt dus het volgende in: De taalvoorwaarde bij het toelatingsexamen is niet in strijd met het Europese recht!

Zijn er nog meer mensen die voor Letland zijn?? En hebben jullie misschien argumenten die ik hierbij kan gebruiken??

Help!!

Simmie

#24:  Auteur: Edith BerichtGeplaatst: ma 29 nov 2004 19:05
    —
Simmie schreef:
Hey!!

Ik ben ook bezig met die stomme pleitnota. En ik heb opdracht 3 maar ik moet Letland vertegenwoordigen. Dat houdt dus het volgende in: De taalvoorwaarde bij het toelatingsexamen is niet in strijd met het Europese recht!

Zijn er nog meer mensen die voor Letland zijn?? En hebben jullie misschien argumenten die ik hierbij kan gebruiken??

Help!!

Simmie


als je ff terugleest, zie je dat paola ook die stelling heeft!

#25:  Auteur: MterHeide BerichtGeplaatst: ma 29 nov 2004 20:46
    —
Edith schreef:
ja dat zat ik zelf ook te denken...je bedoelt dat individuen zich niet zomaar op zo'n artikel uit het handvest kunnen beroepen?


Ja precies. Daarnaast wordt volgens mij in het algemeen niet aan het ESH getoetst en kan het niet worden voorgelegd aan het EHRM.

#26:  Auteur: Edith BerichtGeplaatst: ma 29 nov 2004 20:58
    —
ok, ik heb dat er maar ingezet, en als dat niet wordt aangenomen, nog paar andere argumenten Very Happy

#27:  Auteur: Paool2 BerichtGeplaatst: wo 01 dec 2004 14:11
    —
Nou ik wil jullie allemaal even bedanken dat jullie met me mee hebben gedacht.
THANX!!!

Groetjes
Paola

#28:  Auteur: Edith BerichtGeplaatst: wo 01 dec 2004 17:15
    —
Paool2 schreef:
Nou ik wil jullie allemaal even bedanken dat jullie met me mee hebben gedacht.
THANX!!!

Groetjes
Paola


Moet je ook morgen pleiten? Ik wel..vorige keer was t best leuk maar we hadden verloren Razz Ik denk niet dat we deze keer veel kans maken....

#29:  Auteur: Paool2 BerichtGeplaatst: wo 01 dec 2004 22:32
    —
Nee ik hoef pas volgende week te pleiten.

Heel veel succes voor morgen!!



Rechtenforum.nl -> Internationaal en Europees recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Ga naar pagina Vorige  1, 2  Laat alle berichten zien
Pagina 2 van 2

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl