Wet- en regelgeving bijgebouwen
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

#1: Wet- en regelgeving bijgebouwen Auteur: cogito-ergo-sum BerichtGeplaatst: di 31 jul 2007 12:22
    —
Om, ondanks de zomerse regenbuien, toch droog buiten te kunnen zitten hebben we, op 2 meter hoogte, een houten afdak (3M X 4M) aan onze schuur bevestigd, welke aan de andere kant steunt op houten palen.

Een zijaanzicht ziet er ongeveer zo uit:

schuur (3X3) bijgebouw (3X3)
____________ ____________
||||||||||||||||||||/-----------------|
||||||||||||||||||||------------------|
||||||||||||||||||||------------------|
||||||||||||||||||||------------------|

Deze streepjes: ----- moet je wegdenken. Die heb ik neergezet, omdat spaties niet worden weergegeven.

Volgens de brochure "bijgebouwen en overkappingen" van het ministerie van VROM (http://www.vrom.nl/pagina.html?id=2706&sp=2&dn=3187), is het bijgebouwtje 'bouwvergunningsvrij', echter op elk bijgebouwtje is het bouwbesluit onverminderd van toepasing.

Dit bouwbesluit heb ik opgezocht, maar hieruit kan ik als bouwtechnisch leek, niets opmaken. Wie kan me op weg helpen: waar moet ik op letten, waar moet ik rekening mee houden?

Overigens ben ik ook benieuwd waar ik, ingevolge het burenrecht, rekening mee moet houden? Cool


Laatst aangepast door cogito-ergo-sum op di 31 jul 2007 13:21, in totaal 1 keer bewerkt

#2: Re: Wet- en regelgeving bijgebouwen Auteur: StevenK BerichtGeplaatst: di 31 jul 2007 13:04
    —
cogito-ergo-sum schreef:
Om, ondanks de zomerse regenbuien, toch droog buiten te kunnen zitten hebben we, op 2 meter hoogte, een houten afdak (3M X 4M) aan onze schuur bevestigd, welke aan de andere kant steunt op houten palen.

Een zijaanzicht ziet er ongeveer zo uit:

schuur (3X4) bijgebouw (3X4)
____________ ____________
||||||||||||||||||||/-----------------|
||||||||||||||||||||------------------|
||||||||||||||||||||------------------|
||||||||||||||||||||------------------|

Deze streepjes: ----- moet je wegdenken. Die heb ik neergezet, omdat spaties niet worden weergegeven.

Volgens de brochure "bijgebouwen en overkappingen" van het ministerie van VROM (http://www.vrom.nl/pagina.html?id=2706&sp=2&dn=3187), is het bijgebouwtje 'bouwvergunningsvrij', echter op elk bijgebouwtje is het bouwbesluit onverminderd van toepasing.

Weet je dat zeker? Aanbouw is afaik vergunningvrij tot 10m2.
Quote:

Dit bouwbesluit heb ik opgezocht, maar hieruit kan ik als bouwtechnisch leek, niets opmaken. Wie kan me op weg helpen: waar moet ik op letten, waar moet ik rekening mee houden?

Het beste kunt u uw plan voor toetsing aan het bouwbesluit aan de bouwinspectie voorleggen.

#3: Re: Wet- en regelgeving bijgebouwen Auteur: cogito-ergo-sum BerichtGeplaatst: di 31 jul 2007 13:20
    —
StevenK schreef:

Weet je dat zeker? Aanbouw is afaik vergunningvrij tot 10m2.

Excuus moest zijn 3X3 (ik pas het even aan)

#4:  Auteur: cogito-ergo-sum BerichtGeplaatst: di 31 jul 2007 13:23
    —
Als ik het ja/nee keuzemodel uit de brochure volg, mag ik concluderen, dat het bijgebouwtje vergunningsvrij is. Tenminste als mijn interpretatie van de vraag "Is de oppervlakte van het bijgebouw meer dan 10 m2?" juist is (deze 10m2 doelt niet op het totaal aan bijgebouwen, maar specifiek op het betreffende bijgebouwtje), dan ben ik er vrij zeker van.

Mij gaat het meer specifiek om andere relevante wetgeving... Cool

Overigens dank voor je antwoord.

#5: Re: Wet- en regelgeving bijgebouwen Auteur: cogito-ergo-sum BerichtGeplaatst: di 31 jul 2007 14:10
    —
StevenK schreef:
Het beste kunt u uw plan voor toetsing aan het bouwbesluit aan de bouwinspectie voorleggen.


Gemeentelijke bouwinspectie? Zijn hier normaliter kosten aan verbonden?



Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl