lease auto van werkgever
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

#1: lease auto van werkgever Auteur: Vvoister BerichtGeplaatst: vr 15 dec 2006 22:33
    —
Beste deskundigen,

Leuk dat jullie een mooi forum hebben.


Laatst aangepast door Vvoister op ma 24 nov 2008 17:48, in totaal 1 keer bewerkt

#2:  Auteur: tikSimone BerichtGeplaatst: vr 15 dec 2006 23:17
    —
Jij hebt niets getekend, dus ik zie niet hoe de werkgever hard zou willen maken dat je zou "moeten" betalen. En los daarvan ben ik met je eens dat zo'n beding inderdaad als onredelijk bezwarend mag worden beschouwd. Heb echt nog nooit van zo'n constructie gehoord. Het is ook een beetje onzin, want gewoonlijk komt er wel een opvolger voor de persoon die vertrekt en dan kan die mooi weer verder rijden in de leaseauto.

P.S. Wel even voor de duidelijkheid (omdat je "Beste deskundigen" schrijft): het gros van de mensen hier op Rechtenforum is nog student. Dat wil niet zeggen dat er geen deskundigheid aanwezig is (integendeel), maar je moet er niet van uitgaan dat iedereen die reageert wel advocaat zal zijn.

#3:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: za 16 dec 2006 0:20
    —
Kijk eens hier.

Een vraag die opkomt: welk type leasebak heb je, werkpaard of sierpaard?

#4:  Auteur: StevenK BerichtGeplaatst: za 16 dec 2006 10:47
    —
tikSimone schreef:
Jij hebt niets getekend, dus ik zie niet hoe de werkgever hard zou willen maken dat je zou "moeten" betalen. En los daarvan ben ik met je eens dat zo'n beding inderdaad als onredelijk bezwarend mag worden beschouwd. Heb echt nog nooit van zo'n constructie gehoord.

Het is een heel gebruikelijk beding, wanneer een werknemer een auto wil die niet binnen de standaard-regeling valt.

#5:  Auteur: Eva BerichtGeplaatst: zo 31 dec 2006 13:56
    —
Ik heb zelf ook een lease-auto via mijn werk maar ik heb zeker niet zo'n beding getekend, ik kan inderdaad gewoon stoppen en dan neemt iemand anders de auto over of hij gaat naar het wagenpark.

Maar wat StevenK zegt klinkt vrij logisch. Als ze voor jou een speciale auto hebben aangeschaft die niet onder de standaardregeling valt dan lijkt me dit een redelijk beding.



Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl