#181:  Auteur: sapperBerichtGeplaatst: vr 05 aug 2005 12:18
    —
Doorstromen Mastersprogramma na HBO rechten, ja of nee?
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 11, 12, 13  Laat alle berichten zien
Rechtenforum.nl -> Juridische masters

Doorstromen Mastersprogramma na HBO rechten, ja of nee?
Ja
47%
 47%  [ 47 ]
Nee
24%
 24%  [ 24 ]
Rechten hoort sowieso niet thuis op HBO
28%
 28%  [ 29 ]
Totaal aantal stemmen : 100

StevenK schreef:

Je hebt gelijk: het zou moeten zijn, dat een VWO-niveau, of eigenlijk het gymnasiumniveau zoals we dat in de jaren 60 kenden, noodzakelijk zou moeten zijn Very Happy

hmmm en jij zit toch op de ou ??? de ou waar helemaal geen toelatingseisen gelden. vreemd Confused

#182:  Auteur: Schutte BerichtGeplaatst: di 27 feb 2007 17:59
    —
Ben nieuw op dit forum,

Ik heb hiervoor MER-JM gedaan. Nu volg ik de schakelprogramma Bedrijfsrecht.

Als ik het vergelijk, kan ik niet anders concluderen dat de HBO recht vakken (zelfs in de 4e) niet te vergelijken zijn met de 'echte' studie Rechten. De stof is zoveel beknopter en mist diepgang. Geen jurisprudentie etc.

En dan geneuzel over dat zogenaamde 'praktijkervaring' van het HBO is ook flauwekul. Alleen de stage van het HBO heeft hieraan meegewerkt.

Ik betwijfel daarom de toekomstperspectief voor HBO (iets met recht) studenten. De reden: te weinig kennis en daardoor veel onzekerheid.

#183:  Auteur: JetKroket BerichtGeplaatst: di 27 feb 2007 19:58
    —
Voor het Juridisch Loket vragen ze HBO-rechten. Ik heb er onlangs een slecht antwoord van ontvangen. Te weinig kennis. Zelf ben ik pas even bezig en was praktisch niet geïnformeerd over de problematiek die ik aanbracht.

#184:  Auteur: qwerty BerichtGeplaatst: di 27 feb 2007 23:23
    —
De omschakeling van Bureau voor Rechtshulp naar het Jurdische Loket is juist de reden waarom de studie HBO-rechten is ingevoerd. De bedoeling is namelijk dat deze afgestudeerde mensen het aanbod van de rechtshulp laten toenemen.... werken bij het Loket is namelijk niet aantrekkelijk voor juristen (WO-recht)...en door middel van de studie HBO-recht wordt een poging gedaan om dit werk alsnog aantrekkelijk te maken.



Rechtenforum.nl -> Juridische masters

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 11, 12, 13  Laat alle berichten zien
Pagina 13 van 13

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl