Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...
aansprakelijkh...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 13:25
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Website niet betaald, host weigert mee te werken
Moderators: Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Bubble

Bubble

Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 4


BerichtGeplaatst: do 01 feb 2007 0:55    Onderwerp: Website niet betaald, host weigert mee te werken Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb vorig jaar januari een website gemaakt voor een bedrijf. Het betreft een webshop, het bedrijf had toen een winkel, en wilde voor 100% over op internetverkoop.

Het bedrijf kon toendertijd de website niet betalen, dus er zijn afspraken gemaakt over uitgestelde en gespreidde betaling. Het is nu een jaar later, en het bedrijf zegt nog steeds niet te kunnen betalen. Ik heb besloten dat ik de website offline wil halen. Echter, het bedrijf waar de website gehost is, weigert daar medewerking aan te verlenen, omdat ik nog een rekening heb openstaan. Nu zit ik financieel niet echt royaal, dus kan ik de rekening niet betalen.

Het bedrag wat ik zou moeten krijgen van de website-houder is 9 x zo hoog als wat de host van mij behoort te krijgen, hier trekken ze zich echter niets van aan.

Nu is mijn vraag, is de host verplicht om mij toegang te geven tot de website, om deze buiten werking te stellen? En mag de host uberhaubt de openstaande rekening aan mijn kant als argument gebruiken, aangezien het niets te maken heeft met mijn kwestie met de website-houder?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: do 01 feb 2007 0:58    Onderwerp: Re: Website niet betaald, host weigert mee te werken Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bubble schreef:
Ik heb vorig jaar januari een website gemaakt voor een bedrijf. Het betreft een webshop, het bedrijf had toen een winkel, en wilde voor 100% over op internetverkoop.

Het bedrijf kon toendertijd de website niet betalen, dus er zijn afspraken gemaakt over uitgestelde en gespreidde betaling. Het is nu een jaar later, en het bedrijf zegt nog steeds niet te kunnen betalen. Ik heb besloten dat ik de website offline wil halen. Echter, het bedrijf waar de website gehost is, weigert daar medewerking aan te verlenen, omdat ik nog een rekening heb openstaan. Nu zit ik financieel niet echt royaal, dus kan ik de rekening niet betalen.

Het bedrag wat ik zou moeten krijgen van de website-houder is 9 x zo hoog als wat de host van mij behoort te krijgen, hier trekken ze zich echter niets van aan.

Nu is mijn vraag, is de host verplicht om mij toegang te geven tot de website, om deze buiten werking te stellen? En mag de host uberhaubt de openstaande rekening aan mijn kant als argument gebruiken, aangezien het niets te maken heeft met mijn kwestie met de website-houder?

Ik denk dat je eerst de vraag moet stellen of jij die site offline mag halen ?

Het lijkt me veel verstandiger het verschuldigde bedrag op de reguliere manier te incasseren. Kost je niks, behalve het voorschieten van wat kosten.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Bubble

Bubble

Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 4


BerichtGeplaatst: do 01 feb 2007 1:03    Onderwerp: Re: Website niet betaald, host weigert mee te werken Reageer met quote Naar onder Naar boven

Waarom zou ik het niet offline mogen halen? Het is software die ik ontwikkeld heb, en die het bedrijf niet betaald heeft.

En op de reguliere manier gaat momenteel niet, gezien mijn eigen financiele positie (welke mede aan dit bedrijf te danken is).
Bekijk profiel Stuur privé bericht
AlexZ

AlexZ

Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft


Berichten: 105


BerichtGeplaatst: do 01 feb 2007 1:06    Onderwerp: Kan het? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Laten we dan eerst de vraag beantwoorden;

MAG die site door de ontwikkelaar van software offline worden gehaald?
Zo ja,

Moet het hostende bedrijf hier aan meewerken?
Zo ja,

In welke artikelen is dat terug te vinden en wat zijn de 'vorderings'mogelijkheden?
_________________
It's the truth...and nothing but the truth!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
annemiekewp



Leeftijd: 52
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 595


BerichtGeplaatst: do 01 feb 2007 8:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

om de vraag te beantwoorden of je de site offline mag halen is het van belang dat je eigendomsvoorbehoud hebt omschreven in je algemene leverings- en verkoopvoorwaarden (zolang betaling achterwege is gebleven) en dat deze voorwaarden bij je afnemer bekend zijn.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bubble

Bubble

Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 4


BerichtGeplaatst: do 01 feb 2007 16:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Artikel 11 Eigendomsvoorbehoud
1. Alle door PCC Webmedia geleverde zaken, daaronder mede begrepen eventuele ontwerpen, schetsen, tekeningen, films, software, (elektronische) bestanden enz. blijven eigendom van PCC Webmedia totdat de koper alle navolgende verplichtingen uit alle met PCC Webmedia gesloten overeenkomsten is nagekomen.


Dat is wat ik in de algemene voorwaarden heb staan. Deze zijn echter niet gedeponeerd bij de KvK, maar op overeenkomsten staat wel dat de algemene voorwaarden bekend worden geacht bij ondertekening.

Ervan uit gaande dat dit voldoende is, hoe kan ik de hostende partij dwingen mij toegang te geven tot de software?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds