Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 20:41
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

wat kan ik? en wat kan hij? Gezamelijk gezag dochter
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
malko linge



Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft


Berichten: 14


BerichtGeplaatst: wo 06 dec 2006 11:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De reden dat ik nog niet heb geantwoord is om het feit dat ik nogal schrok van de felheid van sommige mensen hier en het in mijn ogen de niet toedoende adviezen van sommigen. Natuurlijk begrijp ik dat er vele situaties zijn waarin de niet-verzorgende ouder het onderspit delft. Echter om dit te voorkomen heb ik jarenlang mijn eigen gevoel omtrent mijn ex-man uitgeschakeld puur en alleen in het belang van het kind en omdat ik vind dat beide "recht" hebben om elkaar te zien. Ik ben de verzorgende ouder in dit verhaal en u moet me op mijn woord geloven dat ik hem nog nooit een strobreed in de weg gelegd heb ookal had ik daar echt wel mijn redenen voor om dat wel te doen. Ik heb daar niet voor gekozen en wil daar nog steeds niet voor kiezen. Het wordt me echter door mijn exman op dit moment wel heel moeilijk gemaakt. Het voorbeeld oud en nieuw is een voorbeeld niets meer en niets minder. Ik vroeg me gewoon af, wanneer er geen gesprek tussen beide ouders op redelijk wijze kan plaatsvinden (en geloof me dat dat in dit geval niet kan en niet omdat ik daar niet toe in staat ben), wat kan je dan? het kan toch niet zo zijn dat de niet verzorgende ouder onze dochter, thuis kan brengen wanneer het hem uitkomt? Zoals al eerder geschreven; beide partijen moeten in staat zijn hun persoonlijke frustraties aan de kant te zetten. Misschien is het dan dus inderdaad beter om een bezoekregeling vast te laten leggen, ik had het graag anders gezien maar ik weet het zo onderhand ook niet meer.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: wo 06 dec 2006 11:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nee dat kan inderdaad niet zo zijn en vandaar dat ik bij mijn eerdere advies blijf: regeling opstellen.
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
LeChat



Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 797


BerichtGeplaatst: wo 06 dec 2006 12:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

En, Malko linge: de meeste mogelijk felle reacties waren niet tegen jou gericht hoor. Zoals bona fides al aangaf, zijn er soms helaas mensen (actievoerders ja) die dit soort topics denken over te moeten nemen en voor hun eigen parochie willen preken. Dat is *niet* de gemiddelde RF-bezoeker.
Ik vind het prima dat mensen opkomen voor de belangen van 'dwaze vaders' e.d., maar daar was jouw topic niet voor bedoeld, daar is het hele (sub)forum Rechtshulp niet voor bedoeld. Ik zou zeggen: lees over die reacties heen en probeer de nuttige adviezen te gebruiken. Zoals die van TikSimone hier direct boven. Heel veel succes!
_________________
Gelijk hebben is nog geen gelijk krijgen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: wo 06 dec 2006 18:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wanneer een normaal gesprek echt niet mogelijk, is er misschien nog een wederzijdse vriend te vinden die kan bemiddelen?

Ik begrijp dat nieuwjaarsdag maar een voorbeeld was. Het voorbeeld geeft op mij, wellicht onterecht, niet de indruk dat de vader nu zo absoluut onredelijk is (of zou het kind eronder lijden?). Maar goed, het gaat dus niet om die ene keer maar om het patroon. Hoe wil je zo'n patroon veranderen? Kan een rechter dat doen? Een rechter kan een uitspraak doen, maar kan maar moeilijk iemands gedrag veranderen. Misschien kan een rechter bepalen dat te laat terugbrengen een boete oplevert. Zou dat helpen? Ik denk niet dat het kind daar iets mee opschiet.

Praktisch gezien zit je met een probleem dat slechts voor een klein deel juridisch is (dat is tenminste mijn indruk). Een optimale oplossing lijkt me dan met juridische ("afdwingbare") middelen niet te bereiken. Wellicht vergis ik me hierbij in de ernst van het probleem, hopelijk is dat niet het geval.

(En toen ik het had over persoonlijke frustraties dacht ik zeker niet aan jou! Mijn excuses als het zo is overgekomen.)
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds