Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu vr 29 mrt 2024 0:11
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

wat kan ik? en wat kan hij? Gezamelijk gezag dochter
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
malko linge



Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft


Berichten: 14


BerichtGeplaatst: do 30 nov 2006 10:58    Onderwerp: wat kan ik? en wat kan hij? Gezamelijk gezag dochter Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dag allemaal,

Sinds 2002 ben ik gescheiden. We hebben gezamelijk gezag wat in de praktijk echter niet duidelijk naar voren komt. Onze dochter is gemiddeld nog geen twee weekenden (van zaterdag 9.30 tot zondag 19.00) bij haar vader. De bezoekregeling is in het begin om de week geweest maar is daarna een aantal keer aangepast omdat hij in een steeds veranderende situate zat bv baan dus werken op zaterdag, woning waar hij haar niet kon ontvangen enz enz. De communicatie tussen ons is echter op dit moment van dien aard dat er continu verwijten naar mij gemaakt worden een fatsoenlijk gesprek is daardoor uit den boze, helaas.
Nu het volgende:
Wanneer ik hem een voorstel doe wat betreft het tijdstip van terugbrengen en hij gaat hier niet mee akkoord wat dan? Ik zal het voorbeeld geven; ik wil graag dat hij onze dochter op nieuwjaarsdag om 14.00 terugbrengt zodat ook ik nog even wat tijd met haar kan doorbrengen die dag alvorens de dag erop weer te moeten werken. Hij steld echter dat hij haar om 20.00 terugbrengt dat ik 14.00 wel kan vergeten en daar kan ik het mee doen.
Mag dit? Wat zijn mijn rechten hierin en wat de zijne?
Het kan toch niet de bedoeling zijn dat er 1 van de 2 altijd zelf bepaald hoe laat en wanneer?
Ik hoop dat mijn vraag een beetje duidelijk is zo. Er is op dit moment een strijd van zijn kant om alles waar hij maar een strijd om kan voeren en dat wordt ik behoorlijk zat, ik heb toch ook nog wel iets te vertellen?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: do 30 nov 2006 15:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoe luidt de officiële (rechterlijk bepaalde) bezoekregeling?
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
malko linge



Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft


Berichten: 14


BerichtGeplaatst: do 30 nov 2006 15:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Officieel staat er niets over genoemd. destijds heeft mijn advokaat voorgesteld; in onderling overleg. Maar in de echtschedingsbeschikking zie ik daar niets van terug. Gek eigenlijk....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
malko linge



Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft


Berichten: 14


BerichtGeplaatst: zo 03 dec 2006 17:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Even voor alle duidelijkheid; ik heb dit bericht geplaatst onder het account van mijn vriend, benzelf wel degelijk een vrouw van 31 jaar.....
Ik zie dat het veel gelezen wordt maar helaas nog geen reactie waar ik iets mee kan, heeft niemand hier iets over te melden?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: zo 03 dec 2006 17:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als er geen omgangsregeling is vastgelegd denk ik dat er juridisch weinig afdwingbaar is (en dan nog, je stapt voor de indeling van nieuwjaarsdag niet naar de rechter denk ik). Ik denk dat je er gezamenlijk en bij voorkeur in goed overleg uit moet komen. Misschien is er wel een goede reden waarom hij je dochter niet al om 14.00 terug kan brengen. Zo te lezen ziet hij zijn dochter toch al niet zo vaak, is voor die ene keer wat langer dan zo'n probleem? Uiteindelijk is nieuwjaarsdag goed beschouwd toch net zoiets als een zondag...
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: zo 03 dec 2006 18:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

malko linge schreef:
Het kan toch niet de bedoeling zijn dat er 1 van de 2 altijd zelf bepaald hoe laat en wanneer?
Nee, ik vind die "in goed onderling overleg"-regeling dan ook niet zo'n goede oplossing en je ziet nu dat het prettig is om toch even samen formeel iets vast te leggen, dan weten jullie allebei waar je aan toe bent en kun je de ander er ook makkelijk op wijzen als die zich niet aan de afspraken houdt.

Is het een idee om in de onderhandeling over Nieuwjaarsdag mee te nemen dat je bijvoorbeeld deze keer wel accoord wilt gaan met dat late terugbrengen op voorwaarde dat je dochter volgend jaar die dag bij jou doorbrengt?
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Vigilat



Leeftijd: 68
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal


Berichten: 7


BerichtGeplaatst: ma 04 dec 2006 14:33    Onderwerp: ZORG dat een kind het eigen recht houdt op ouders beide!! Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nu zie je het gevolg, ook voor kinderen als er geen zorgplan is.
Die wetgeving moet worden ingevoerd en zo snel mogelijk. Verplicht, VOORdat er over kinderen en scheiding wordt beslist. De belangen van kinderen en hun rechten op beide EIGEN ouders werden al jarenlang aangetast, ook op deze wijzen.
Met alle gevolgen vandien, waaronder ziekte letterlijk ook later, bijvoorbeeld passyndroom bij kinderen en andere stoornissen.
Let wel, vele van deze kinderen zitten momenteel in 'kopprojekten' en
allerhande andere opvvoedingsondersteuning moet er zijn. Omdat er van te voren niks was 'geregeld'.
Advokaten wisten hier ook van, zo ook de rechterlijke macht kon en kan dat weten. Hun eigen studie, die van de Raad Kinderbescherming, "Het verdeelde kind" geheten, uitgevoerd door de Universiteit Utrecht, wordt het in genoemd en behandeld ook.
Je kan in erge gevallen en dat zijn er duizenden blijkbaar spreken van het feit dat door letterlijke hersenspoeling, bewust en/of onbewust kinderen
zodanig in het welzijn worden aangetast, dat het psychische kindermishandeling kan worden genoemd.
Al veel eerder hebben deskundigen de rechterlijke macht hierover willen waarschuwen en ook betrokken instanties.
Echter de werkers zijn er kennellijk nog niet van doordrongen hoe ernstig deze gevolgen voor kinderen dan zijn.
En dat verbaast me ten zeerste.
Imers waar gaat het om? Belang kind volgens de wet en kinderrechten:
Het RECHT op beide eigen ouders. Hetzelfde wat omschreven staat het recht te worden opgevoed door beide eigen ouders en als een ouder dan denkt alles maar eigenhandig te kunnen gaan regelen, moet worden ingegrepen.
Hierom ook al zouden ouders aan de bel moeten trekken veel meer. Bij Jeugdzorg die juist deze week een week houdt in dit land, voor KINDEREN.
Omdat het de spuigaten uitloopt ook op dit gebied.
Aangezien ik heel slechte ervaringen heb, met instanties en met de raad kb en met etc. etc. ook de ggz, die al zes jaren stevig de mond houdt over een situatie waarin zij wisten en weten dat de zaak werd besodemieterd, door zowel diegene die dat aangaat als ouder en ook de betreffende werkers die het aangaat en die niets maar dan ook niets wensten te doen voor me als vader, eigen vader van een kind met moeder borderline,
onder het mom "wet privacy" waarachter mensen heel gemakkellijk kunnen verschuilen ten koste van kinderen, en hun belangen,
heb ik één advies:

ZORG dat er voor kinderen een zorgplan afdwingbaar komt.

met vr.gr. LK.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
familie4justice



Leeftijd: 72
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 8


BerichtGeplaatst: ma 04 dec 2006 14:41    Onderwerp: Re: wat kan ik? en wat kan hij? Gezamelijk gezag dochter Reageer met quote Naar onder Naar boven

malko linge schreef:
Dag allemaal,

Sinds 2002 ben ik gescheiden. We hebben gezamelijk gezag wat in de praktijk echter niet duidelijk naar voren komt. Onze dochter is gemiddeld nog geen twee weekenden (van zaterdag 9.30 tot zondag 19.00) bij haar vader. De bezoekregeling is in het begin om de week geweest maar is daarna een aantal keer aangepast omdat hij in een steeds veranderende situate zat bv baan dus werken op zaterdag, woning waar hij haar niet kon ontvangen enz enz. De communicatie tussen ons is echter op dit moment van dien aard dat er continu verwijten naar mij gemaakt worden een fatsoenlijk gesprek is daardoor uit den boze, helaas.
Nu het volgende:
Wanneer ik hem een voorstel doe wat betreft het tijdstip van terugbrengen en hij gaat hier niet mee akkoord wat dan? Ik zal het voorbeeld geven; ik wil graag dat hij onze dochter op nieuwjaarsdag om 14.00 terugbrengt zodat ook ik nog even wat tijd met haar kan doorbrengen die dag alvorens de dag erop weer te moeten werken. Hij steld echter dat hij haar om 20.00 terugbrengt dat ik 14.00 wel kan vergeten en daar kan ik het mee doen.
Mag dit? Wat zijn mijn rechten hierin en wat de zijne?
Het kan toch niet de bedoeling zijn dat er 1 van de 2 altijd zelf bepaald hoe laat en wanneer?
Ik hoop dat mijn vraag een beetje duidelijk is zo. Er is op dit moment een strijd van zijn kant om alles waar hij maar een strijd om kan voeren en dat wordt ik behoorlijk zat, ik heb toch ook nog wel iets te vertellen?


Om dit soort frustraties uit de weg te gaan is er maar een alternatief:

Co-ouderschap bestaat niet!
Datum: 12.9.2005 01:14
Bron: Zorro en zijn Familie4justice
E-Mail: j.aalders5@chello.nl


Tenminste nog niet volgens het Burgerlijk Wetboek.


Wat is co-ouderschap wettelijk gezien

Co-ouderschap bestaat wettelijk nog steeds niet

Tenminste nog niet volgens het Burgerlijk Wetboek.

De term Co-ouder vind je ook niet terug in het wetboek, en heb je dus ondanks dat er vaak wel over word gesproken en je het ook wel kan aangeven bij de Rechter,die dan ook vaak wel mee gaat in het gevraagde,geen poot om op te staan!

Het is dan ook nog geen officiele juridische term!

Er is vaak sprake van een misverstand tussen het gezamenlijk gezag en de feitelijke verzorging van de kinderen.

Bij scheiding behouden beide ouders het gezamenlijk gezag; zij blijven ieder de volledige verantwoordelijk dragen over hun kinderen. Dus in alle belangrijke beslissingen die hun kinderen aangaan, dienen zij gezamenlijk te beslissen. (wat in de praktijk overigens niet altijd even soepel verloopt of zelfs onmogelijk blijkt)

Dat is de rede dat wij dus eisen dat het er wettelijk moet komen,want nu hoeft immers niemand zich aan de gemaakte uitspraak Co-ouderschap te houden! Omdat het wettelijk niet eens bestaat,en je dus vaak van de koude kermis thuis komt als je denkt Co-ouderschap te hebben!

Dit moet veranderen ,het moet wettelijk (verplicht ) worden,met een flinke stok achter de deur! Zo als bv- Paradoxale toewijzing,een flinke boete,of in uiterste geval een alternatieve,of gevangenis straf! Deze moeten dan uiteraard ook wel worden uitgevoerd,en niet zo als nu al decennia gebeurd geen sancties/straffen uitvoeren terwijl die er wettelijk wel degelijk zijn! Want het is toch niet te bevatten dat Rechterlijke uitspraken niet worden nagekomen en men er niet voor word gestraft met de wettelijk vastgelegde sanctie’s als Gijzeling / Boete.s!

Een voorbeeld: ik heb al zeven Rechterlijke uitspraken dat er omgang moet komen,zij houden zich er niet aan,ik heb acht jaar lopen procederen ,kreeg steeds gelijk van de Rechtbank,zelfs toen ik voor gijzeling ging bij het niet na komen van de omgang met mijn kind werd ik wel in het gelijk gesteld,MAAR HET WAS NIET IN HET BELANG VAN HET KIND,DAT MOEDER IN GIJZELING WERD GENOMEN! Tot zover heb ik daar nog begrip voor,maar volgens de wet zou het wel moeten! Natuurlijk zit ik er ook niet op te wachten dat Moeder het gevang in zou moeten,maar rest mij dan nog een andere keus?

Moeder in gijzeling is niet in het belang,maar Kind zonder Vader maakt blijkbaar nog steeds niets uit! En dat moet veranderen,daarom ook onze actie om het met heel veel handtekeningen het Co-ouderschap wettelijk te gaan eisen inclusief het uitvoeren van de sancties bij niet na komen!

Je kunt nog steeds tekenen zie daarvoor burgerinitiatief op : http://www.Familie4Justice.nl



Mvgr J.Aalders (Zorro)

Velp-gld
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: ma 04 dec 2006 23:40    Onderwerp: Re: ZORG dat een kind het eigen recht houdt op ouders beide! Reageer met quote Naar onder Naar boven

Vigilat schreef:
Nu zie je het gevolg, ook voor kinderen als er geen zorgplan is.

Een expert ben ik gelukkig niet, maar ik heb zelf het idee dat geen juridische regeling gaat helpen waar de gescheiden ouders het niet kunnen opbrengen in het belang van het kind zich over hun onderlinge twisten heen te zetten.

Quote:
ZORG dat er voor kinderen een zorgplan afdwingbaar komt.

Zodat je de politie het kind bij de vader kunt laten weghalen? Erg flauw, geef ik toe, maar in die gevalleen waarin beide ouders met een beetje intelligentie behept zijn, moet je er toch ook in redelijkheid uit kunnen komen? Anders blijft het toch een kwestie van het kind ophitsen tegen de andere ouder, zorgplan of niet.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Vigilat



Leeftijd: 68
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal


Berichten: 7


BerichtGeplaatst: di 05 dec 2006 17:14    Onderwerp: Re: ZORG dat een kind het eigen recht houdt op ouders beide! Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Vigilat schreef:
Nu zie je het gevolg, ook voor kinderen als er geen zorgplan is.

Een expert ben ik gelukkig niet, maar ik heb zelf het idee dat geen juridische regeling gaat helpen waar de gescheiden ouders het niet kunnen opbrengen in het belang van het kind zich over hun onderlinge twisten heen te zetten.
---Hoezo niet? Als er nu wat aan de orde is wordt er NIKS gedaan. Met andere woorden als je te maken hebt met iemand die als verzorgend ouder dan maar alles kan maken onderdehand en rechtstreeks daarmee een eigen kind beschadigt, liet men dat maar gaan en toe. Nogal logisch dat je dan als instanties c.q. rechters eindelijk eens moet gaan nadenken wat een dergelijk beleid van likmevessie heeft opgebracht over jaren al. Zieke kindertjes in de psychiatrie die er van overstroomt ook.--


Quote:
ZORG dat er voor kinderen een zorgplan afdwingbaar komt.

Zodat je de politie het kind bij de vader kunt laten weghalen? Erg flauw, geef ik toe, maar in die gevalleen waarin beide ouders met een beetje intelligentie behept zijn, moet je er toch ook in redelijkheid uit kunnen komen?

--U zegt het al. Het blijkt dan dat in die duizenden zaken waarover we het dan hebben, een van de twee meestal niet zo bijdehand is geweest.
Gevolg schade aan kinderen omdat daarvoor al foute beslissingen werden gemaakt ook in gevallen.--Gevolgen bekend nu, pure ellende--Een medeoorzaak is geweest het getennis van instanties zelve ook overigens naar elkaar met alle gevolg vandien---

Anders blijft het toch een kwestie van het kind ophitsen tegen de andere ouder, zorgplan of niet.
Quote:
---Daarom moet dit worden verplicht zodat die kinderen niet langer blootstaan aan een meestal verzorgend manipulerend en ophistend ouder, dan wel bewust of onbewust gedaan.....
voor verdere informatie www.rgardner.com/refs/ (onder andere).
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: di 05 dec 2006 20:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als je uitgangspunt oorlog is, stap dan vooral naar de rechter.

Ik denk niet dat het in alle gevallen oorlog hoeft te zijn. Ik heb het niet over de duizenden situaties waarin het al oorlog is, maar over de situatie van de vragenstelster, waarin het hopelijk zover niet gaat komen.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Vigilat



Leeftijd: 68
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal


Berichten: 7


BerichtGeplaatst: di 05 dec 2006 20:35    Onderwerp: Belangen en rechten van kinderen op eigen ouders eerst. Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Als je uitgangspunt oorlog is, stap dan vooral naar de rechter.

==U gaat er kennellijk vanuit dat het in de meeste zaken zo niet zal gaan of gaat. Echter het tegendeel is al gebleken uit onderzoek nu. Omdat als er hier in dit land een partij dwars wil liggen gelijk al, de persoon daartoe volop de kans krijgt ook, waardoor procedures ontstaan vanzelf en daarmee je vanzelf bij de rechter komt. Dat als-----dan waar u het over heeft, bestaat niet in die gevallen. Je stapt naar de rechter als er zaken niet deugen normaliter. En wat blijkt, in de overgrote meerderheid deugt er geen snars van, blijkt uit onderzoek, als er kinderen ter sprake zijn of ook in gevallen te verwachten.==

Ik denk niet dat het in alle gevallen oorlog hoeft te zijn. Ik heb het niet over de duizenden situaties waarin het al oorlog is, maar over de situatie van de vragenstelster, waarin het hopelijk zover niet gaat komen.


Wat de vragensteller betreft, die vraagt wat ze ermee aanmoet. Dan is het vrij simpel en gaat ze naar de rechter, via een advokaat en daarvoor kan ze aan Jeugdzorg advies vragen ook, waar zij zo mee te koop lopen nu. Alleen dan zit de kans er in dat de Raad er ook tussenkomt, en dat is dan blijkbaar nodig in gevallen, gelijk al. Dat dat NIET gebeurde ook vaak,
is ook niet goed geweest. Daarbij heeft u neem ik aan ook kennis van het feit van de studies gedaan door Prof Doek voor wat betreft die "rapportages"van de Raad KB onder andere.
Die niet deugden.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: di 05 dec 2006 22:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Vigilat schreef:
bona fides schreef:
Als je uitgangspunt oorlog is, stap dan vooral naar de rechter.

Dat als-----dan waar u het over heeft, bestaat niet in die gevallen.

Laat de persoonlijke frustratie nou niet te veel overheersen! Veel mensen kunnen wel hun problemen onderling oplossen. Zelfs wanneer dat niet optimaal lukt, is dat m.i. in de meeste gevallen veruit te verkiezen boven een gerechtelijke procedure over het tijdstip waarop iemand een kind moet terugbrengen. Waar hebben we het over?

Quote:
Je stapt naar de rechter als er zaken niet deugen normaliter.

Nee beslist niet. De rechter is de laatste stap. Helemaal in familiezaken.

Quote:
Wat de vragensteller betreft, die vraagt wat ze ermee aanmoet. Dan is het vrij simpel en gaat ze naar de rechter, via een advokaat

Tuurlijk, nog even snel een kort geding dit jaar over de vraag hoe laat vader het kind op nieuwjaarsdag moet terugbrengen. Zie je het voor je?

De vragensteller vraagt om advies. Een goed advies luidt hier niet: stap om te beginnen naar de rechter. Zelfs bij zuiver juridische geschillen is dat vrijwel nooit het eerste advies, en in deze zaak speelt heel wat meer dan een beetje recht.

Verder heb ik niet de indruk dat bij de vragensteller de kinderbescherming al een bezoek heeft moeten afleggen. Ik begrijp dat je hier campagne wil voeren, maar zoek daar beter een ander forum voor. De vraag werd gesteld door iemand die advies zoekt, niet om de draad door actievoerders te laten kapen.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Vigilat



Leeftijd: 68
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal


Berichten: 7


BerichtGeplaatst: di 05 dec 2006 23:35    Onderwerp: Antwoord. Reageer met quote Naar onder Naar boven

U beweert hier iets, waarom is me onduidelijk. Actievoerder beticht u me van, zonder verder uit te leggen waarom. Ik trap niet in deze afleidingsmanoevres beste.
U gaat uw gang maar verder. Dat soort van opmerking zag ik al lang,
bij een groep mensen, die erop uit waren en zijn.
En voordat u antwoord geeft in mijn adviezen die ik gaf en antwoorden blijkt nergens hetgeen uit wat u tracht te doen voorkomen.

De dame kan als ze niet tot overeenstemming komt met de andere ouder gewoonweg naar een advokaat stappen, niks mis mee.
En wellicht terecht, ....of niet, dat kan ook.
En verder is er niks mis mee met het vragen om advies bij jeugdzorg, als ze zelf met deze problemen zit en hier ook om advies vraagt tenslotte.
Overigens antwoordt de dame in kwestie zelf niet terug.
Dat terzijde.

Kapers zag ik al zat, van kinderen onder andere.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: wo 06 dec 2006 0:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoewel vragenstelster ons schreef dat een fatsoenlijk gesprek op dit moment moeilijk is lijkt het mij dat beide ouders eerst even samen om de tafel moeten gaan zitten (met evt. een gezamenlijke vriend(in) als neutrale derde) om samen eindelijk eens een goede regeling op papier te zetten. Daar hebben ze beide belang bij en het is in de juridische procedure niet gebeurd.

Naar een advocaat stappen kan altijd nog wel. Daar mee starten verzuurt m.i. de situatie alleen maar van en dat is niet in het belang van vader, moeder én kind.
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds