auto gekocht??
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

#1: auto gekocht?? Auteur: hajo BerichtGeplaatst: za 09 apr 2005 12:12
    —
Iemand heeft ca 4 weken geleden voor € 500,-- zijn auto te koop aangeboden waarna ik hem heb gekocht(mondeling overeengekomen) maar omdat hij de auto eerst nog wilde laten keuren zou de overdracht vorige week pas plaatsvinden. De verkoper (overigens een goede bekende van me) weigert nu de auto te verkopen. Er moet voor € 400,-- aan de remmen worden gesleuteld. Ik heb hem aangeboden de auto zonder reparatie van hem te kopen. Zonder geldige APK dus. De weigering blijft. Hij beweert nu zelfs de auto nooit te koop te hebben aangeboden.
Wie weet raad??

#2:  Auteur: Wekkel BerichtGeplaatst: za 09 apr 2005 13:50
    —
Wat voor bewijzen heb je dat deze overeenkomst daadwerkelijk is gesloten?

#3:  Auteur: Michael Dekkers BerichtGeplaatst: zo 10 apr 2005 8:45
    —
Er is inderdaad gewoon een overeenkomst totstandgekomen, deze was mondeling en niet meteen daarna herroepen; dus tot zover geldig. Je moet het alleen kunnen bewijzen, als je dat niet kan houdt het op...

Wat je hem kunt aanbieden is om een 'overeenkomst' (op papier Rolling Eyes ) te maken, waarin jullie overeenkomen de auto te kopen voor EUR 500, waarbij de verkoper niet in staat voor de gevolgen van de verkoop en waarbij de verkoper aangeeft de auto te hebben laten keuren en de koper alle verantwoordelijkheid en wetenschap op zich neemt van de reparatie. Misschien dat hij dan wel de auto wil leveren?



Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl