Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 21:14
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

geld van ex.
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
rechtontwetende



Leeftijd: 34
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal


Berichten: 2


BerichtGeplaatst: do 07 mrt 2013 4:45    Onderwerp: geld van ex. Reageer met quote Naar onder Naar boven

beste mensen,

ik ben op deze site gekomen via een vriend van mij die rechten studeert en niet precies wist hoe ik met mijn situatie om moet gaan. het zijn zowel emotionele punten als principe questies.

ik en mijn (inmiddels ex) vriendin zijn afgelopen begin januari uit elkaar gegaan wat niet soepel liep ( wees niet bang, ik ga jullie geen drama verhalen vertellen).
zij was mij op dat moment nog een (mondeling afgesproken) €200,- schuldig, dit is niet schriftelijk vast gesteld maar is inmiddels wel in bepaalde bewoordingen getypt door haar op facebook chat en whatsapp chat..

het gaat mij zo zeer niet om het geld maar om het principe. ik heb altijd voor haar klaar gestaan zowel geestelijk als fysiek als FINANCIEEL. nu dat
wij daar beiden geen behoeften meer aan hebben wil ik graag de relatie beeïndigen in elk opzicht. en daarbij ook onze financiele bindingen eindigen:
zij heeft 2 dagen na het verbreken van onze relatie toegezegd via whatsapp om NA februari mij de schulden(€200,-) terug te betalen en dat was dan per 1 maart.
Echter; waar ik toen niet over nagedacht heb, is dat 'na februari' een relatief breed begrip is. ik heb haar 2 dagen geleden (5 maart) gezegd dat ik (na menig weigeren van haar zijde) het geld dan wel kom halen bij haar woning(dit kun je op verschillende manieren verstaan) als onverwachte reactie kreeg ik te horen dat zij dan de politie zou bellen en mij van het erf zou afzetten omdat ik daar geen bevoegdheden zou hebben om te komen, dat hoorde ik vandaag (6 maart). die reactie had ik niet verwacht omdat er geen reden zou zijn om de politie te bellen vanaf haar zeide om dat ik geen kwade zin heb.

jullie snappen wellicht dat er geen manier is meer om dit op een volwassen manier op te lossen en dus vraag ik dit forum om hulp/advies.

tot zover.

mag ik van wie dan ook die op deze post reageert zowel een rechtelijk advies en daarbij mijn rechten en kunnen in deze, maar dan ook een persoonlijk advies. p.s. kritiek is ook welkom.

mvg.


P
Bekijk profiel Stuur privé bericht
ArieKanarie



Leeftijd: 35
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UM

Berichten: 331


BerichtGeplaatst: do 07 mrt 2013 9:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo,

Als praten niet meer werkt dan is het verstandig om een zakelijke benadering te hanteren. Je stelt niets op papier te hebben, enkel een schuldbekentenis op facebookchat en whatsapp. Juridisch gezien is dat geen sterk bewijs, maar het is beter dan niets.

Ik raad je aan om een aangetekende brief te sturen en je ex-vriendin in gebreke te stellen. Daarin geef je aan haar een redelijke termijn om de schuld af te betalen. Noem een precieze datum, zodat die kan dienen als fatale termijn. Indien je ex-vriendin op dat moment nog niet heeft betaald dan is zij van rechtswege in verzuim.

Indien je ex-vriendin weigerachtig blijft om te betalen dan kun je ervoor kiezen om via de gerechtelijke weg de vordering te incasseren. In jouw geval dien je naar de kantonrechter te gaan. Het is natuurlijk beter om de rechter buiten spel te houden en de zaak onderling proberen op te lossen. De kosten zijn in ieder geval hoger dan de vordering. Ook sta je juridisch gezien niet erg sterk, aangezien het bewijs door je ex-vriendin eenvoudig terzijde kan worden geschoven (bijv. door te stellen dat de berichten niet door haar zijn geplaatst, valselijk zijn opgemaakt, etc.)
Bekijk profiel Stuur privé bericht
cia76

cia76

Leeftijd: 88
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 1828


BerichtGeplaatst: do 07 mrt 2013 23:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als de inhoud van het Whatsappbericht en de facebookchat duidelijk genoeg is, zou ik niet direct zeggen dat je juridisch gezien geen sterke zaak hebt. Zeker als ze de vordering niet gaat betwisten. Een (aangetekende) brief met een redelijke termijnstelling voor betaling lijkt ook mij de juiste weg. In die brief kan je juridische studiegenoot een voldoende juridisch sausje schenken om haar serieuze aandacht te krijgen. In die brief kun je ook nog de suggestie doen dat ze persoonlijk contact met je kan opnemen om de zaken definitief af te handelen. Indien ze dat niet wenst, heeft ze alleen je rekeningnummer nodig.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
DENNIS79



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 1754


BerichtGeplaatst: vr 08 mrt 2013 10:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Niet al te lang geleden nog is een whatsappbericht in een arbeidszaak als bewijs opgevoerd en geaccepteerd door de rechter. Ik heb de zaak niet helder mee rop mijn netvlies, maar ik meen zelfs dat daar een doorslaggevend belang aan werd gehecht.

Ik denk dus dat een whatsappbericht wel degelijk overtuigend juridisch bewijs kan opleveren. Een en ander hangt wel af van de precieze inhoud, maar dat moge duidelijk zijn!
_________________
"Nusquam est, qui ubique est"
Bekijk profiel Stuur privé bericht
BartL



Leeftijd: 48
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 442


BerichtGeplaatst: vr 08 mrt 2013 14:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

DENNIS79 schreef:
Niet al te lang geleden nog is een whatsappbericht in een arbeidszaak als bewijs opgevoerd en geaccepteerd door de rechter. Ik heb de zaak niet helder mee rop mijn netvlies, maar ik meen zelfs dat daar een doorslaggevend belang aan werd gehecht.

Ik denk dus dat een whatsappbericht wel degelijk overtuigend juridisch bewijs kan opleveren. Een en ander hangt wel af van de precieze inhoud, maar dat moge duidelijk zijn!


Idem Facebook: Kantonrechter Arnhem, 19 maart 2012, LJN: BV9483.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
rechtontwetende



Leeftijd: 34
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal


Berichten: 2


BerichtGeplaatst: wo 13 mrt 2013 12:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

dank voor jullie reacties! ik ga eerst nogmaals normaal proberen te communiceren, mocht dat nog steeds niet baten dan kan weet ik wat ik kan doen nu!

mvg P
Bekijk profiel Stuur privé bericht
kampeerder

kampeerder

Leeftijd: 66
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 99


BerichtGeplaatst: wo 13 mrt 2013 15:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zeg.....

Iemand TS al laten weten of hij een schijn van een kans maakt die 200 piek daadwerkelijk in zijn portemonnee te laten vloeien?

Enig idee hoe lang het gaat duren voordat de kantonrechter vonnist?
En de kosten die hij moet maken om de vordering toegewezen te krijgen?
En dan heb je een vonnis dat de ex de 200 piek met bijkomende kosten moet betalen.
Hoe denkt TS die dan ook daadwerkelijk te gaan ontvangen?
Via de deurwaarder?
Die knippert misschien nog even met de ogen voordat hij hem vriendelijk doch zeer beslist met dat vorderingetje de deur wijst.

Beste TS zet dit traject uit je hoofd. Neem je verlies en ga verder met je leven.
_________________
Ambactus pragmaticus!
Voorzichtig!
Niet voederen met overbodige procedures!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
BartL



Leeftijd: 48
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 442


BerichtGeplaatst: do 14 mrt 2013 17:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

kampeerder schreef:
Zeg.....

Iemand TS al laten weten of hij een schijn van een kans maakt die 200 piek daadwerkelijk in zijn portemonnee te laten vloeien?

Enig idee hoe lang het gaat duren voordat de kantonrechter vonnist?
En de kosten die hij moet maken om de vordering toegewezen te krijgen?
En dan heb je een vonnis dat de ex de 200 piek met bijkomende kosten moet betalen.
Hoe denkt TS die dan ook daadwerkelijk te gaan ontvangen?
Via de deurwaarder?
Die knippert misschien nog even met de ogen voordat hij hem vriendelijk doch zeer beslist met dat vorderingetje de deur wijst.

Beste TS zet dit traject uit je hoofd. Neem je verlies en ga verder met je leven.


Soms is dreigen met een procedure al voldoende. Dan is het wel prettig om te weten of je een poot hebt om op te staan. Soms is het een principe kwestie en dan is het geld minder belangrijk dan gelijk krijgen. Ook dan is het wel prettig om te weten waar je staat. Soms wil iemand gewoon weten of hij/zij in zijn recht staat voordat hij/zij een beslissing neemt.

Niet dat praktische informatie over procederen een advies niet waardevoller kan maken maar er zijn genoeg (mogelijke) redenen om een juridisch antwoord te verstrekken in een juridisch forum zonder te adviseren over de inhoudelijke keuze die de vragensteller moet maken. Dat je in 90% van de gevallen gelijk hebt met je inschatting staat daar wat mij betreft los van Wink
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Mike038



Leeftijd: 47
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 10


BerichtGeplaatst: ma 22 apr 2013 12:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Uiteraard is voor veel mensen een bedrag van EUR 200,00 veel geld, maar als er zo'n gezeik over ontstaat met je ex, dan zou ik denken:"lekker laten zitten!"
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds