uit elkaar en schuld op gezamelijke rekening
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Burgerlijk recht

#1: uit elkaar en schuld op gezamelijke rekening Auteur: Ilonal BerichtGeplaatst: di 08 mei 2012 9:34
    —
Mijn vriend en zijn ex zijn al een aantal jaren uit elkaar, maar er bestond nog een gezamelijke rekening met een schuld van € 1800,-
Mijn vriend heeft hier door de jaren heen rente over betaald.

Nu heeft hij haar gevraagd de helft van het bedrag te betalen, maar dit weigert zij.
Kan hij dit op haar verhalen?
We zijn bij de bank gweest, maar deze kan niets doen. Er zijn onvoldoende bankafschriften om te bewijzen wie, wat heeft uitgegeven.

Wie kan ons advies geven wat te doen?

#2:  Auteur: Ronald78 BerichtGeplaatst: di 08 mei 2012 14:05
    —
Richting bank zijn beiden hoofdelijk aansprakelijk. Onderling bestaat dan een verhaalsmogelijkheid, maar daarbij zal dan wel duidelijk moeten worden van wie welk deel van de schuld is. Wie daarbij zal "winnen", is afhankelijk van de exacte feiten en omstandigheden en valt in de categorie "koffiedik kijken".

#3:  Auteur: hermanJ BerichtGeplaatst: do 10 mei 2012 16:56
    —
Je vriend kan proberen haar via een procedure te dwingen de helft van de schuld te betalen. Mijn inschatting is dat dat meer kost dan EUR 900. Het krijgen van recht is in dit soort zaken nu eenmaal duurder dan het recht dat (eventueel) verkregen wordt.
Ik heb indertijd 9000 EUR moeten ophoesten voor geld dat mijn ex na scheiding via de incompetente Postbank (want die gaven haar een credit card, zonder dat ik dat wist of kon tegenhouden) te pakken kreeg.

Ik heb daarvan een ding geleerd: vertrouw een ander nooit zodanig dat je er samen een rekening mee opent (tenzij je zelf degene bent die gaat potverteren op kosten van de ander).



Rechtenforum.nl -> Burgerlijk recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl