Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...
aansprakelijkh...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 13:46
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Contract met de staat opzeggen.
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 4 van 5 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Judge Tatting



Leeftijd: 35
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 222


BerichtGeplaatst: ma 30 jan 2012 20:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

legalrebel schreef:
Quote:
De hoogste regeringsleider, bijvoorbeeld de
koning, kan alleen handelen als uitvoerder van de wetten die het volk in
vrijheid heeft aangenomen

Had John Locke in deze tijd geleefd dan was hij zeker een freeman geweest!

Ook in een democratie kan het verkeerd gaan.

Ik verwijs hier naar een meesterwerk van Étienne de La Boétie
Vertoog over de Vrijwillige Slavernij

Quote:
Er zijn drie soorten dictators. De eerste soort is gekozen door het volk, de tweede soort kwam met geweld aan de macht en de derde erfde die titel over.

http://www.democratie.nu/downloads/de-vrijwillige-slavernij-def.pdf


Ben je je er trouwens ook bewust van dat Immanuel Kant je plannen als de grootst mogelijke misdaad beschouwt?
_________________
Veritas incognita ergo dubito.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Independent



Leeftijd: 59
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 11


BerichtGeplaatst: za 25 feb 2012 18:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

legalrebel schreef:
Quote:
Blijkbaar zie je dat wat in het UVRM staat als een soort goddelijke waarheid?

Godelijk nog niet, maar ik krijg er wel het gevoel bij dat het tot stand gekomen is door mensen geinspireerd door god.
Bij rechten horen ook plichten:
Dat is natuurrecht , universeel recht , het zijn de basiswetten waar mensen instinctief weten dat ze voor iedereen gelden.
Geen verstoring van de openbare orde.
Niemand schade berokkenen, fysiek of geestelijk.
Niemand verlies veroorzaken.
Geen ondeugdelijkheid in beloftes en overeenkomsten.

Uiteindelijk zou zo,n groep soevereine mensen, onderling ook weer afspraken moeten maken over veiligheid en rechtspraak.
Ik volg freeman bewegingen in Canada, Amerika, en Engeland. In Canada is er al een groep die bezig is met hun eigen beveiliging, geldsysteem en rechtbank.


De issue is geld en bezit - ik geloof heilig in het goddelijke IN de mens en dat als je de redenen wegneemt om anderen te benadelen/beschadigen dat de mens prima in harmonie kan leven zonder dat er een politiemacht met bestuur nodig is.

Met alles wat de mens nu weet kan dit binnen een paar jaar realiteit worden. Dan kunnen we eindelijk eens beginnen met de dingen waarvoor we echt in deze wereld gekomen zijn:

ontdekken en genieten.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: zo 26 feb 2012 1:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ok, bak jij dan het brood?
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Independent



Leeftijd: 59
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 11


BerichtGeplaatst: ma 27 feb 2012 12:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Ok, bak jij dan het brood?


Dat is best zwaar werk als je het handmatig én goed wilt doen. In ieder geval is het leuk om te proberen en ik raad een ieder aan dit eens te proberen - erg leuk. Maar net als met alle voedselproductie zal in de nabije toekomst er geen mens meer aan te pas komen om produkten als brood te produceren. Je zou verbaasd opkijken als je wist wat er nu al industrieel geproduceerd door machines in de voedselindustrie en via 3D-printing in manufacturing.

Deus Ex Machina.

Maar ik begrijp dat deze opmerking een andere bedoeling had, een soort tongue-in-cheek naar de New Worlders toe. En hoewel het wellicht buiten het framework van de rechtsfilosofie valt wil ik toch het volgende opmerken als indicatie van een veranderend collectief bewustzijn:

Hieronder spreekt Ad Broere, winnaar Frontier Award 2011, afgestudeerd econoom en veteraan ex-bankier over waarom hij gestopt is.

http://www.youtube.com/watch?v=JzZOChl0Z6g
Lengte: 21 minuten 27 seconden geplaatst op 14-02-2012

Wel wel, wat een verrassing: een bankier met spijt. Ja hij wil natuurlijk zijn boekjes verkopen, dat snap ik, maar luister maar eens wat hij over o.a. BIS te vertellen heeft.

Ik zou mijn holdings maar alvast verkopen als ik jullie was. Of toch nog maar even verder shorten?

Misschien alvast wat essentiële doe-het-zelf instructies downloaden en uitprinten? Hier, pak aan: http://www.hoedoe.nl/eten-drinken/brood/hoe-bak-ik-een-brood

Zo, die is alvast binnen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
legalrebel



Leeftijd: 72
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 413


BerichtGeplaatst: ma 27 feb 2012 17:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@independent
Nou we het toch over banken hebben, bekijk deze eens!
Laat ook zien dat banken illegaal bezig zijn en heeft daarom toch nog iets met rechten te maken.
http://api.ning.com/files/BpbGPrXZgvOx0qiAIIy4NuAAsKKpkSeMbqSjsnKIxAaBvp7PhMKruDZJuAKXZd91fKZ73g1VFF5t2QAFoUXHBF47rYhbX9gs/HowtoCancelBankLoansvol1.pdf
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Duch
Moderator
Duch

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG
Berichten: 4351


BerichtGeplaatst: ma 27 feb 2012 20:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Voor diegenen die zich een voorstelling proberen te maken bij de min of meer rechtloze samenleving is de tv-serie Deadwood een prachtig voorbeeld.
_________________
This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes -
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Independent



Leeftijd: 59
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 11


BerichtGeplaatst: di 28 feb 2012 0:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

legalrebel schreef:
@independent
Nou we het toch over banken hebben, bekijk deze eens!
Laat ook zien dat banken illegaal bezig zijn en heeft daarom toch nog iets met rechten te maken.
http://api.ning.com/files/BpbGPrXZgvOx0qiAIIy4NuAAsKKpkSeMbqSjsnKIxAaBvp7PhMKruDZJuAKXZd91fKZ73g1VFF5t2QAFoUXHBF47rYhbX9gs/HowtoCancelBankLoansvol1.pdf


Bedankt, ik zal het aan mijn archief toevoegen. Er zijn honderden voorbeelden van zulke documenten te vinden over de praktijken van banken en creditcard bedrijven, maar zolang een individu well-off is zal het hem/haar niet boeien dat banken etc. corrupt zijn. Ik ben een beetje een uitzondering omdat ik willens en wetens een behoorlijke carriere opgegeven heb omdat ik ziek werd van het feit dat ik en vele anderen gewoon mooi weer kunnen spelen op de golfbaan terwijl hele delen van de wereld afsterven om economische belangen in het westen te handhaven. Met andere woorden het zal de €290/uur boys boeien dat het hele systeem verziekt is, zolang zij en de zijnen het maar goed hebben.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
legalrebel



Leeftijd: 72
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 413


BerichtGeplaatst: di 28 feb 2012 1:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dutch, een rechtenloze samenleving is zeker niet de oplossing.
Ik denk dat we al een heel eind komen als we ons realiseren dat we te ver de andere kant op zijn gegaan. In mijn betoog over de vrije mens heb ik het gehad over John Lock, proffesor Tak, en het
Vertoog over de Vrijwillige Slavernij van Étienne de La Boétie en natuurlijk steeds maar weer de Universele Verklaring voor de Rechten van de Mens. Voor een goede democratie moeten deze mensenrechten meer gerespecteerd worden, ook door de wetgever en wetspreker.
Het verschijnsel vrije mens had er niet geweest als de vrijheid van de individuele mens hoger in het vaandel had gestaan in onze huidige samenleving. Mijn beperkte kennis van de beweging soevereine mens heeft me wel de indruk gegeven dat het hier gaat om mensen met een hoog gehalte aan moraal. Wordt deze beweging groter dan zal daar ongetwijfeld ook een rotte appel tussenkomen.
Dit laatste jaar heb ik me veel verdiept in het recht, en ik vindt het een fascinerend onderwerp. Ik heb ook niet het gevoel dat ons rechtssysteem niet goed zou zijn, integendeel. Mijn probleem is bij de politiek, die door wetten en bestuursregels onze vrijheid weet te beperken voor het zogenaamde goed voor allen. Het maakt ook niet uit wie aan de macht is. Het is een tendens. Ik heb het voorbeeld al gegeven van de Opiumwet. De Opiumwet zoals die stond was prima. Het ging hier om misbruik, en handel van bestanddelen van natuurlijke stoffen en chemische middelen. Het was nooit de bedoeling van deze Opiumwet om in de natuur voorkomende planten te verbieden. Persoonlijk heb ik geen interesse in drugs. Wel is mijn hobby geneeskrachtige planten. Wat er van de Opiumwet in ons land geworden is, is te gek voor woorden! Om er toch maar zeker van te zijn dat geen enkele paddenstoel gebruikt zou worden als “paddo,s” heeft de wetgever er een lijst van 180 paddenstoelen op gezet die maar enigszins een werking op de geest hebben. Bij velen van deze is zo,n werking nooit wetenschappelijk aangetoond. Een van deze is de Amanita Muscaria. Een hele bijzondere paddenstoel met veel geneeskrachtige eigenschappen. Het is een geneesmiddel tegen verkoudheid, reuma, en kanker. Op de juiste manier bereid is het ook een goed slaapmiddel. De sjamanen van Siberie gebruikten deze Amanita ook in hun religieuze rituelen. Ik ben geen jurist, en mijn kennis over dit onderwerp is zeer beperkt, wel heb ik een speciale band met planten. Het is voor mij dan ook godslastering dat een wetgever mij gaat vertellen dat Amanita nu een verboden plant is ! Het is net zoiets als het verbranden van de koran!
Dit is een beperking van een universeel recht. Het heeft niks met drugs te maken!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Independent



Leeftijd: 59
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 11


BerichtGeplaatst: di 28 feb 2012 1:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Duch schreef:
Voor diegenen die zich een voorstelling proberen te maken bij de min of meer rechtloze samenleving is de tv-serie Deadwood een prachtig voorbeeld.


Dat hebben we al eens gedaan dat wilde westen. Heeft wel wat nostalgische aantrekkingskracht, maar is niet echt iets waar we nou persé naar toemoeten. Als ik overkom als een feudaal anarchist is dit omdat je gewoon geen andere keuze hebt om eruit te stappen in protest voordat je met gelijkdenkende mensen critical mass bereikt en in iets anders kunt stappen. Geloof me, Deadwood is niet het antwoord.

Wat dan wel? Een eerlijke wereld ondersteund door technologische welvaart en een technologisch rechtssysteem dat losgekoppeld is van economische belangen.

Om maar eens bij series te blijven: Star Trek. "Quote:Where the persuit of material gain is no longer the highest goal". Een federale republiek maar dan met directe democratie i.p.v. een representatieve democratie. (Er kan door iedere stemgerechtigde direct voor of tegen bepaalde beleidsregelingen gestemd worden ipv op politici die deze besluiten nemen)

Star Trek Visions of Law and Justice: International law and Star Trek: The Next Generation
http://books.google.es/books?hl=en&lr=&id=QI4zk6H48kwC&oi=fnd&pg=PA73&dq=star+trek+law+-physics&ots=T7zTp3mQrP&sig=gmuiopLYkSBS749jL3RU4Q7GkTM&redir_esc=y#v=onepage&q=star%20trek%20law%20-physics&f=false
"STAR TREK" AND STARE DECISIS: LEGAL REASONING AND INFORMATION TECHNOLOGY
http://www.albany.edu/scj/jcjpc/vol8is1/chilton.html

We zijn technologisch nu al zover dat dit kan. Ieder mens op deze planeet kan gehuisvest, gevoed, geschoold, gekleed worden en het goed hebben zonder tegenprestatie, onderdrukking of financiële slavernij.

Denk daar maar eens over na de volgende keer dat je gaat pinnen.

Replicators en Warpdrives komen vanzelf als uitvinders losgelaten worden van de riem omdat er geen economische belangen meer beschermt hoeven te worden en er géén belang meer is om een economisch verantwoord product naar de markt te bregen. Ik bedoel daarmee b.v. electronica die ontworpen is om beter te zijn dan dat van de competitie maar niet zo goed dat je nooit meer een ander produkt hoeft te kopen. Het liefst gaat het een week nadat het product uit garantie is stuk en rent de consument hopelijk weer naar de winkel. Niet dus. Gewoon de beste producten die wij als mens gezamelijk kunnen maken. Zonder onderhoud en waar mogelijk een levenlang mee. Genoeg van? Ruil maar om in je lokale leenbibliotheek.

Ik beweer dat de wereld van Star Trek realiteit kan worden in al haar facetten binnen vijf jaar nadat het huidige financieel economisch systeem massaal afgewezen is en dus gefaald heeft.

Absurd? Time will tell.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Independent



Leeftijd: 59
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 11


BerichtGeplaatst: di 28 feb 2012 2:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

legalrebel schreef:
Dutch, een rechtenloze samenleving is zeker niet de oplossing. Ik denk dat we al een heel eind komen als we ons realiseren dat we te ver de andere kant op zijn gegaan.


Hear, hear.

En wat medicijnen betreft, breek me de bek niet open om het maar eens op z´n Rotterdams te zeggen. De pharmaceutische industrie valt wat mij betreft onder hetzelfde kopje als bankiers. Zoveel mogelijk winst maken i.p.v. zoveel mogelijk mensen helpen.

Ook zij zullen verdwijnen, en dat kan wat mij betreft niet snel genoeg zijn.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: di 28 feb 2012 2:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Independent schreef:
We zijn technologisch nu al zover dat dit kan. Ieder mens op deze planeet kan gehuisvest, gevoed, geschoold, gekleed worden en het goed hebben zonder tegenprestatie, onderdrukking of financiële slavernij.

Het communisme is ook al eens geprobeerd. De menselijke natuur zit een beetje in de weg. Dingetjes als hebberigheid. Uiteindelijk streeft vrijwel iedereen gewoon in de eerste plaats zijn eigen geluk na, eventueel ook dat van zijn directe naasten, maar daarmee houdt het wel op.

De truc is dus om een systeem te bedenken waarin individuele belangen zo veel mogelijk samenvallen met de belangen van de gemeenschap. Het systeem van de vrije markt is zo slecht nog niet. Geef ik in ieder geval toch de voorkeur aan boven het drogeren van 99% van de mensheid om de menselijke natuur uit te schakelen in een dappere nieuwe wereld.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Independent



Leeftijd: 59
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 11


BerichtGeplaatst: di 28 feb 2012 2:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Independent schreef:
We zijn technologisch nu al zover dat dit kan. Ieder mens op deze planeet kan gehuisvest, gevoed, geschoold, gekleed worden en het goed hebben zonder tegenprestatie, onderdrukking of financiële slavernij.

Het communisme is ook al eens geprobeerd. De menselijke natuur zit een beetje in de weg. Dingetjes als hebberigheid. Uiteindelijk streeft vrijwel iedereen gewoon in de eerste plaats zijn eigen geluk na, eventueel ook dat van zijn directe naasten, maar daarmee houdt het wel op.

De truc is dus om een systeem te bedenken waarin individuele belangen zo veel mogelijk samenvallen met de belangen van de gemeenschap. Het systeem van de vrije markt is zo slecht nog niet. Geef ik in ieder geval toch de voorkeur aan boven het drogeren van 99% van de mensheid om de menselijke natuur uit te schakelen in een dappere nieuwe wereld.


Communisme is geprobeerd ja, maar in welke context? En in welk tijdperk? In een wereld waar de rest nog leeft met kapitaal? Nee hoor, trappen we niet meer in. De expirimenten die we gezien hebben waren niets meer dan staats-slavernij en eindigen altijd in corruptie.

Maar vergeet het communisme en marxist-leninisme nou maar. Marx had ook geen voorstelling van deze technologische wereld waarin we nu leven, anders had Das Kapital er wel wat anders uitgezien.

Huxley was so gek nog niet, maar de drugs mag hij van mij houden. Ik heb het over nu, vandaag wat we kunnen bereiken met de technologie die we nu tot onze beschikking hebben. Als je de redenen wegneemt voor haat en nijd en iedereen toegang geeft tot basis voorzieningen door correct gebruik te maken van grondstoffen en technologie kom je al een heel eind. Er is minder voor nodig om dit te bereiken dan je denkt.

De samenleving die ik eerder beschreven heb is een wereldwijde federale republiek met directe democratie. Dus geen landjes meer en geen conflicten meer gerelateerd aan landjes. Wat een vrijheid.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Independent



Leeftijd: 59
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 11


BerichtGeplaatst: di 28 feb 2012 2:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Uiteindelijk streeft vrijwel iedereen gewoon in de eerste plaats zijn eigen geluk na, eventueel ook dat van zijn directe naasten, maar daarmee houdt het wel op.


Natuurlijk. Maar stel je eens voor dat je alles kunt krijgen wat je wilt?
Wat blijft er dan nog over? Leren, Ontdekken en Genieten.

En wat je niet fysiek voor elkaar kunt krijgen kun je altijd nog simuleren.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: di 28 feb 2012 4:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Independent schreef:
Natuurlijk. Maar stel je eens voor dat je alles kunt krijgen wat je wilt?

Dat kan niet (in het algemeen), tenzij je compleet gedrogeerd bent (en daardoor niet veel meer wilt).
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
legalrebel



Leeftijd: 72
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 413


BerichtGeplaatst: di 28 feb 2012 13:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

http://www.vvd.nl/actueel/1743/vvd-wil-grondwet-aanpassen
De pan met kikkers, zo worden we langzaam gekookt zonder dat we het merken!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 4 van 5 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds